CASE: Kvalitetshøjttalere kræver kvalitetsemballage

Nyhed   •   Maj 11, 2016 07:54 CEST

Udfordringen

Dynaudio, der producerer high-end højttalere, havde gennem en længere periode pakket, distribueret og solgt deres produkter i butikkerne i brune papkasser. I forbindelse med lanceringen af en ny højttalerserie, kontaktede de DS Smith med et ønske om at optimere den primære emballage for at øge eksponeringen i butikkerne.

Vores tilgang

Efter en diskussion omkring ønsker, behov og idéer, hvor DS Smith på mange områder udfordrede Dynaudios oprindelige ønsker, gik DS Smith i tænkeboks og udviklede løsningen, som senere viste sig at blive en realitet. Overordnet skulle emballagen afspejle den høje kvalitet af højttalerne og øge eksponeringen i butikkerne. Herudover skulle emballagen have en beskyttende effekt så højttalerne kunne nå frem til slutbrugeren uden skader.

Løsningen er blevet en grafisk flot og iøjnefaldende emballage med et detaljeret tryk, der signalerer høj kvalitet. Emballagen er blevet udviklet med ”hjørneafhug”, der bryder enkelt og effektfuldt med den klassiske foldekasses form og giver emballagen et dynamisk udtryk, der kan bruges i opbygningen af in-store miljøer.

Emballagen er blevet udviklet i en 3+2 mm dobbelt bølgepapkvalitet, som sammen med flamingo eller foam gør den ekstrem robust, så Dynaudio sikrer, at højttalerne når frem til slutbrugerne uden skader. I udviklingen er det endvidere lykkedes at reducere mængden af materiale uden, at det er gået ud over kvaliteten eller styrken, hvilket kommer til at betyde mindskede omkostninger til pakkeri, lagerhåndtering og forsendelse hos Dynaudio.

Resultater

• Visuel flot emballage der signalerer kvalitet
  • Iøjnefaldende grafik og intelligent udformning der øger eksponering i butikkerne
  • Robust emballage der sikrer, at højttalerne kommer frem til slutbrugerne uden skader
  • Emballage der er let at ”rejse” og pakke i pakkeprocessen
  • Bølgepapkvalitet der mindsker omkostninger i logistikledet

Kundens oplevelse:

Da vi fik præsenteret løsningen blev vi virkelig positivt overraskede over DS Smiths evne til at tænke ud af boksen, inspirere og være innovative. Vi er sikre på, at den nye emballage vil gøre Dynaudios produkter endnu mere synlig i butikkerne og få dem helt ud til kunderne.

Linda Zedlitz Refsgaard, Technical Assistant, Dynaudio A/S

Kommentarer (0)