Gratis ferieunderholdning for børn

Nyhed   •   Jun 25, 2018 12:24 CEST

Sjov og sommerfest for børn har i mange år været en fast tradition på Bakken, og i skolernes sommerferie er der hver onsdag Feriefest med nedsatte kontantpriser i kørende forlystelser samt gratis underholdning, i år blandt andet med Hr. Skæg, Onkel Reje, Ramasjang Mysteriet og Bakkens egen Pjerrot.

Hver eneste sommerferie inviterer Bakken til gratis børneunderholdning, og med princippet om fri entré giver det mulighed for, at alle kan være med. For børnefamilier er det samtidig oplagt at kombinere et besøg på Bakken med gratis naturoplevelser i Dyrehaven.

”Børn har altid haft en særlig plads i Bakkefolkets hjerter, og Dyrehavsbakken har altid været for alle, høj som lav, rig som fattig, og sådan er det stadig. Traditionen med Bakkens Feriefester og reducerede onsdagspriser går helt tilbage til 1930’erne, hvor man fra Bakkens side gerne ville give arbejderne og familier med få midler mulighed for at give deres børn en god ferieoplevelse. Den tradition holder vi som verdens ældste forlystelsespark fast i,” siger Nils-Erik Winther, adm. Direktør for A/S Dyrehavsbakken.

Foruden Feriefest om onsdagen er der løbende gratis underholdning for børn på Bakken i løbet af sommerferien.

Bakkens sommerprogram for børn 2018

Feriefester alle onsdage i sommerferien inkl. nedsatte kontantpriser i kørende forlystelser
Onsdag d. 4. juli kl. 13.00: Ramasjang Mysteriet
Onsdag d. 11. juli kl. 13.00: Sikker og Søn
Onsdag d. 18. juli kl. 13:00 Hr. Skæg
Onsdag d. 25. Juli: Jul i juli-show med julemænd
Onsdag d. 1. august kl. 13.00: Ramajetterne
Onsdag d. 8. august kl. 13.00: Onkel Reje

Jul i juli
Julemændenes Verdenskongres er en fast og tilbagevendende tradition på Bakken og har været det siden 1957. I uge 30 fra og med mandag den 23. julen byder Bakken endnu engang velkommen til julemænd fra hele verden. Julemændene vil gå parader, der vil være juleshow med Muddi, juletræsfest, luciaoptog og meget mere, når der på Bakken holds jul i juli.

Se hele programmet for julemændenes verdenskongres

Bakkens egen Pjerrot
Pjerrot har været en del af Dyrehavsbakken i mere end 200 år, og foran sit lille grønne hus fortæller Pjerrot eventyr, laver tryllekunstner og underholder børn og voksne hver dag i hele Bakkens sæson. Pjerrot optræder på alle Bakkens åbningsdage kl. 15.00, 16.00 og 17.00.

Mester Jakel Teater
For ca. 200 år siden kom Mester Jakel til Dyrehavsbakken og var fast inventar frem til 1983. Efter godt 15 års pause genoptog Bakkens Pjerrot i 1999 traditionen med stor succes.

Mester Jakel er klassisk og folkeligt hånd-dukketeater for hele familien med politiske undertoner tilpasset børn og barnlige sjæle. Der er aldrig to forestillinger der er ens, for publikum er med til at skabe historien. Mester Jakel opføres ved siden af Pjerrots Hus hver dag i sommerferien kl. 14 med undtagelse af perioden 23.-26. juli, hvor Mester Jakel aflyses pga. Julemændenes Verdenskongres.

Kalle Kronhjort
Hver dag i løbet af sæsonen kan du møde Bakkens Krammedyr, Kalle Kronhjort, når han går rundt på Bakken for at hilse på børn og barnlige sjæle. I sine overalls og med sin lille oliekande ved hånden bevæger han sig rundt på Bakken og hjælper til i de forskellige forlystelser, så alt kører som det skal. Han er handy, gavmild, venlig - og så elsker han børn.

Man kan møde Kalle Kronhjort på alle åbningsdage, hovedsageligt i eftermiddagstimerne, hvor han går rundt på Bakken for at hilse på gæsterne.