Nordens bedste bager- og konditorlandshold udpeges i Stockholm

Pressemeddelelse   •   Aug 31, 2017 10:00 CEST

Der er meget prestige på spil, når de nordiske lande mødes, siger Martin Lundell, der er administrerende direktør for brancheorganisationen Sveriges bagare & konditorer. Bild: Shila Vikström

Den 22.-23. september arrangeres det nordiske mesterskab i bageri og konditori. De konkurrerende hold får mulighed for at vise deres kreativitet, håndværk og smagssikkerhed. Konkurrencen finder sted på Sveriges bager- og konditormesse på Kistamässan i Stockholm. Vinderen udpeges af repræsentanter fra de respektive nordiske lande samt internationale dommere og præsteres den 23. september.

Det nordiske mesterskab i konditori og det nordiske mesterskab i bageri er årligt tilbagevendende konkurrencer, hvor Nordens bedste bagere og konditorer konkurrerer om de eftertragtede titler i forskellige kategorier. I år er temaet ”Movie”.

- Det nordiske mesterskab bliver en storstilet konkurrence, hvor både svenske og danske konditorlandshold de seneste år har placeret sig på sejrsskamlen i EM og top 10 i VM. Det svenske bagerlandshold har været det bedste i Europa og blandt de bedste i verden. Der er meget prestige på spil, når de nordiske lande mødes, siger Martin Lundell, der er administrerende direktør for brancheorganisationen Sveriges bagare & konditorer.

Om konkurrencerne
Sverige, Norge, Finland og Danmarkdeltager i det nordiske konditormesterskab (Nordic Pastry Cup), og udover de førnævnte lande deltager også Island i det nordiske bagermesterskab (Nordic Bakery Cup).

Benjamin Hansen og Cornelia Luckey fra det danske konditorlandshold stiller op i det nordiske konditormesterskab.

Mikkel Hansen, Stephanie Carbel Svendgaard og Asger Skov Hansen fra det danske bagerlandshold stiller op i det nordiske bagermesterskab.

Holdene i bagerkonkurrencen skal bage sødt brød (boller og croissanter), madbrød og pyntebrød (skulptur af brød) og konditorlandsholdene skal lave is, tærte, dessert og chokoladeskulptur.

Arrangør: Brancheorganisationen Sveriges bagare & konditorer
Hovedsponsor: Sveba Dahlén
Sponsorer: Ringdahls bageriutrustning, Werners Gourmetservice og Easyfairs/Kistamässan

Læs mere, og hold jer opdaterede på:www.sverigesbagerimassa.se og www.bageri.se

Overværing af konkurrencen
Vil I overvære konkurrencen eller besøge messen, kan I tilmelde jer her. Pressekortet gælder som fri entré til messen.

Hvis I ønsker yderligere information, kan I kontakte:
Charlotte Blomqvist, projektleder, Sveriges bager- og konditormesse, charlotte.blomqvist@easyfairs.com, 08-506 650 00
Marika Metsola Renström, presseansvarlig, Kistamässan, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35
Martin Lundell, adm. direktør, brancheorganisationen Sveriges bagare & konditorer, martin@bageri.se, 08-762 67 94

Om Artexis Easyfairs

Artexis Easyfairs arrangerer events under mottoet ”Visit the future” og inviterer alle, både erhvervsliv, myndigheder og private, til at tage et ”kig ind i fremtiden” med events, som man bare skal opleve, og som dækker alles behov via optimale løsninger.

Via Easyfairs arrangerer koncernen i dag 125 events i 17 lande (Algeriet, Belgien, Canada, Danmark, Finland, Forenede Arabiske Emirater, Nederlandene, Norge, Portugal, Rusland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland og Østrig).

Kommentarer (0)

Kommentar

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/dk/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.