Kør-selv-ferie: Undgå parkeringsbøvl og bøder

Pressemeddelelse   •   Jul 18, 2018 11:00 CEST

Skal du på kør-selv-ferie? Så sørg for at downloade en parkeringsapp, som kan bruges i 700 byer i

Europa. Hver femte danske bilist har fået en eller flere parkeringsbøder udlandet. Desuden kan appen hjælpe med at finde ledig parkeringsplads i 10 europæiske byer.

Langt de fleste danskere, der har kørt uden for landets grænser, har også betalt for parkering i udlandet. Og 20 % af dem har fået en eller flere parkeringsbøder. Det viser en ny undersøgelse som YouGov har gennemført for EasyPark.

”Undersøgelsen viser, at kun ganske få ved, at de kan bruge vores app i udlandet. De bøvler fortsat med kort og kontanter – og med at forstå p-automater på fremmedsprog. Vores app kan du bruge på dansk i 12 lande og mere end 700 europæiske byer. Brug den på ferier i udlandet og slip for parkeringsstress og feriefrustrationer,” opfordrer Bernd Reul fra EasyPark.

EasyPark-appen bruges i Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Østrig, Italien, Spanien, Frankrig, Holland, Belgien og Australien. Og så selvfølgelig herhjemme i Danmark.

Fakta fra EasyPark og YouGovs analyse: Parkering uden for Danmarks grænser:

- 15 % har fået en parkeringsbøde i udlandet. Yderligere 5 % har fået mere end én bøde i udlandet.

- 15 % mener, at tyskerne er bedst til at parkere, efterfulgt af danskerne (14 %).

- 14 % vurderer, at italienere er dårligst til at parkere (14 %), efterfulgt af franskmænd (12 %) og spaniere (8 %).

Hjælp til at finde ledig parkering i 10 europæiske byer
Tyskerne er bedst til at parkere, vurderer danskerne i EasyParks analyse. Og vi er selv næsten lige så gode.
Til gengæld er vi danskere ikke opfyldt af tillid til italienere og franskmænds parkeringsevner. Dem udråber vi uden tøven som de dårligste til at parkere bilen.

”Vi tager på sommerferie for at koble fra og slappe af. Men det er vigtigt, at man stadig er vågen, når bilen skal parkeres. Det kan godt være stressende at finde en ledig parkeringsplads i en ny by,” fortæller Bernd Reul, landedirektør for EasyPark Danmark.

Parkeringshjælpen er faktisk lige ved hånden. EasyParks app hjælper dig med at finde ledig parkering i 10 europæiske byer. Funktionen hedder Find & Park og viser dig den bedste vej til ledige p-pladser i Stockholm, København, Oslo og Stavanger, Helsinki, Rotterdam, Berlin, Barcelona, Linz og Verona.

Om EasyPark

Siden 2001 har EasyParks prisvindende digitale løsninger hjulpet bilister med at gøre parkering nemmere. EasyPark kan anvendes i knap 700 byer fordelt på 12 lande og i samarbejde med 100 parkeringsoperatører. Det stopper dog ikke her. EasyParks teknologi hjælper virksomheder, operatører og byer med at administrere, planlægge og håndtere parkeringer. På den måde gør EasyPark hele tiden livet i byer nemmere – én parkeringsplads ad gangen. Se mere på www.easypark.dk.

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.