Populær parkeringsapp i Aarhus udvider til lufthavnen

Pressemeddelelse   •   Okt 29, 2018 08:15 CET

Nu får aarhusianerne mulighed for også at benytte sig af fordelene ved EasyParks parkeringsapp i byens lufthavn.

I Aarhus er bilisterne vilde med at bruge EasyParks parkeringsapp. I tredje kvartal 2018 blev der foretaget 33 % flere betalinger via appen end samme periode sidste år. Nu kan parkeringsappen også bruges i Aarhus Lufthavn. Derfor forventes det, at flere danske og udenlandske bilister vil finde mobilen frem, når de skal parkere.

Lufthavne forbinder de fleste med ferie, drømme og skønne minder. De emmer af god stemning, glæde og store forventninger. Og når man er i lufthavnen, er parkering af bilen det sidste, man ønsker at bekymre sig om – det skal bare være så nemt som muligt. Nu bliver det faktisk mere enkelt.

Siden 2012 har det været muligt at benytte EasyParks parkeringsapp i Aarhus by, og det har aarhusianerne flittigt gjort brug af. Nu bliver det også muligt at anvende appen i Aarhus Lufthavn.

”Bilister i Aarhus har gennem alle årene været begejstrede for at bruge vores parkeringsapp, fordi mobilparkering er nemmere og mindre tidskrævende end gammeldags p-automater. Nu giver vi aarhusianerne mulighed for også at benytte sig af fordelene ved parkeringsappen i lufthavnen. Vi arbejder hele tiden for, at folk skal bruge mindre tid på parkering og dermed have mere tid til at det sjove og vigtige,” fortæller Bernd Reul, landedirektør for EasyPark Danmark.

Fra by til lufthavn og rejsedestination

Hvis turen fra Aarhus Lufthavn går videre til udlandet, så kan EasyPark-appen anvendes i 11 populære rejsedestinationer. Og populære storbyer som fx Stockholm, Amsterdam, Berlin og Milano er selvfølgelig dækket ind af EasyParks europæiske netværk.

”Vi tilbyder én og samme løsning i alle lande, så med EasyPark på mobilen er det nemt at betale for parkering, uanset om man er i Aarhus eller Amsterdam. Med en app på dansk behøver man ikke fumle med p-automater på fremmede sprog, og man kan tydeligt se, om appen kan anvendes i den by, man er kommet til på rejsen. Det gør rejsen mere afslappende, når man ikke skal bekymre sig om parkeringen, hverken i lufthavnen derhjemme eller ved rejsemålet,” siger Bernd Reul.

Siden 2001 har EasyParks prisvindende digitale løsninger hjulpet bilister med at gøre parkering nemmere. EasyPark kan anvendes i knap 700 byer fordelt på 12 lande og i samarbejde med 100 parkeringsoperatører. Det stopper dog ikke her. EasyParks teknologi hjælper virksomheder, operatører og byer med at administrere, planlægge og håndtere parkeringer. På den måde gør EasyPark hele tiden livet i byer nemmere – én parkeringsplads ad gangen. Se mere på www.easypark.dk.

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.