Jagten på fremtidens kontor begyndte for 130 år siden

Pressemeddelelse   •   Jan 26, 2016 14:06 CET

Det diskuteres meget, hvordan en god arbejdsplads skal se ud og fungere.

Vi, der har arbejdet med fremtidens kontor i 130 år, er glade for den stigende interesse. På møbelmessen i Stockholm den 9.-13. februar 2016 viser EFG masser af moderne og smarte møbler til indretning af nuværende og fremtidige kontormiljøer.

I 1885 fremstillede vi vores første møbel, som var en enkel, men velbygget pindestol. I dag er vi et af de førende møbel- og indretningsfirmaer i Europa. Vi er stolte over vores lange erfaring og viden. Men vi er også ydmyge og nysgerrige. Hvilke behov og krav skal vores møbler opfylde i fremtidens kontormiljøer?

Med den nuværende hurtige forandringstakt er vores løsninger og produkter mere relevante end nogensinde før. Hver dag møblerer EFG et nyt kontor, som svarer til de behov og drømme, vores kunder og deres medarbejdere har givet udtryk for.

– Alle de indretningsløsninger, vi udarbejder, er resultatet af, at vi har lyttet til de enkelte individer og til, hvad de behøver for at kunne arbejde bedst muligt. Det er grundlaget for hele vores forretningsfilosofi, siger Marcus Westdahl, som er koncernchef for EFG European Furniture Group.

Den forkerte indretning kan have en negativ indvirkning på virksomhedens generelle præstationsevne og lønsomhed. Når indretningen tilpasses efter, hvordan man rent faktisk arbejder med forskellige opgaver og aktiviteter, øges både arbejdsglæden og effektiviteten. Produktiviteten stiger, og indtjeningen følger med opad.

Det handler blandt andet om at integrere teknik i indretningen på nye måder, som giver et sundere arbejdsmiljø, og som organiserer arbejdet rent praktisk. Ved individuelle arbejdspladser sker det i form af nyt, smart tilbehør. For kontoret som helhed sker det ved eksempelvis at bruge intelligente bookingsystemer til delte arbejdspladser. Smarte løsninger skaber plads selv i mindre lokaler. Pladseffektive indretningsløsninger giver plads til flere mennesker og arbejdsområder, uden at lokalerne føles overfyldte og trange.

Et andet vigtigt anliggende er kontorets lydmiljø. Vores seneste bidrag hedder EFG Surround. Det er et system, hvor man bygger "rum i rummet" og skaber arealeffektive arbejdsområder til både individuelt arbejde og kreative møder, hvor ingen forstyrres.

– Der er særlige produkter til lydabsorbering, men vi mener, at næsten alle møbler kan være med til at dæmpe lyden og give en god akustik, siger Marianne Dahl, som er design- og produktudviklingsansvarlig hos EFG.

EFG's meget fleksible sortiment indeholder over 3.500 standardprodukter med mennesket i fokus – møbler, som er æstetiske, funktionelle, bæredygtige, innovative og kan tilpasses. Vores design- og modelværksted kan udvikle specialtilpassede møbler, og vi er meget åbne over for kundernes egne idéer. Vi hjælper med at få alt på plads, installeret, rengjort og klart. Med personlig service og en kundeservice i verdensklasse yder vi service og support på bedste vis.

Afslutningsvis tilbyder vi serviceydelsen EFG Reuse i forbindelse med indretningsprojekter. Det indebærer, at vi laver en opgørelse over de møbler, der bliver tilovers, når en kunde har besluttet sig for at købe nyt. Først kigger vi på, hvad der kan sælges og anvendes af andre. Derefter skænker vi i kundens navn møbler til værdigt trængende, oftest velgørende organisationer. Det, der eventuelt bliver tilovers, kildesorteres og sendes til genbrug. Når det hele er færdigt, får kunden en rapport over den økonomiske besparelse og over, hvor produkter og materialer er havnet henne. Cirklen er fuldendt.

Vil du gerne se og vide mere om fremtidens kontor og arbejdsplads? Så er du velkommen til at besøge vores stand på Stockholm Furniture & Light Fair 2016.

EFG har omkring 450 ansatte og skaber fremtidens arbejdspladser, hvor medarbejderne ønsker at være og vokse. Vi leverer indretningsløsninger i hele verden. Vi har rødder i den svenske møbelindustris hjerte i Småland. Hovedkontoret ligger i Sverige, og vi har datterselskaber i hele Norden og Storbritannien samt et netværk af forhandlere og distributører i Europa, Mellemøsten og Japan.

Kontaktoplysninger:

Marcus Westdahl, CEO

marcus.westdahl@efg.se +46.14067525

Marianne Guriby Dahl, Manager Product Development marianne.dahl@efg.se+46.765367508

Craig Howarth, Group Commercial Director

craig.howarth@efg.se +46.14067534

EFG er en førende virksomhed inden for indretning af kontorer og offentlige rum. Vi arbejder ud fra det princip, at alle kunder er unikke og hver enkelt opgave har sit eget særpræg. Vi indretter med indlevelse, inspiration og energi baseret på viden om menneskelig adfærd og med øje for tidens nyeste trends. Og vi kan hjælpe, uanset om du kommer fra en stor eller mindre virksomhed.

Kommentarer (0)