Er du gearet til fremtidens betalingsløsninger?

Der dukker hele tiden nye betalingsmuligheder op i detailhandlen, og forbrugerne stiller langt højere krav end tidligere. Kan din virksomhed tilbyde de seneste betalingsmetoder? Eller betyder hver eneste nye løsning på markedet, at du skal foretage dyre implementeringer og opdateringer?

Tjenester såsom MobilePay, Apple Pay og Google Wallet bliver mere og mere udbredte. Sidste skud på stammen er det mobile Dankort, som forventes at blive lanceret inden længe, og der kommer hele tiden nye aktører til, som den konkurrenceprægede og trendfølsomme detailhandel bliver nødt til at forholde sig til.

Og som noget nyt begynder mange mobilbetalingsløsninger at kunne bruges på alle platforme, uanset om man anvender dem i fysiske butikker, netbutikker eller i apps. På den måde sikrer man, at kunden får en omnichannel-oplevelse, hvilket er vigtigere end nogensinde.

Et studie udført af Juniper Research tidligere i år spår, at hver tredje betalingsterminal vil tilbyde mobilbetaling i 2020. Antallet af ikke-kontante transaktioner er eksempelvis på det danske marked steget med 8,5 procent ifølge World Payments Report 2016, en årlig trendrapport, som Capgemini står bag. Også kontaktløse betalinger med NFC-teknik (Near Field Communication), som muliggør mindre køb uden pinkode, begynder at slå igennem. Det skaber en helt ny situation for detailmarkedet, som stiller højere krav til fleksibilitet og hastighed.

Bliv klar til at tilbyde kunderne deres foretrukne betalingsmulighed med EG Payment

Udviklingen medfører, at detailhandlerne i endnu højere grad er nødt til at holde sig et skridt foran forbrugerne og konkurrenterne. De aktører, der ikke kan holde trit med den digitale udvikling, risikerer at blive hægtet af og valgt fra.

Undgå at miste momentum

Implementeringer og opdateringer er både tids- og ressourcekrævende. Og når der hele tiden dukker nye betalingsmidler op, gælder det om at være hurtig på fødderne.

Hvis du skal udskifte din betalingsterminal og starte et nyt implementerings- eller opdateringsprojekt op, hver gang der bliver indført en ny betalingsmetode, mister du momentum. Derfor gælder det om at have en helhedsløsning til betalinger, som kan håndtere de forandringer, som detailhandlen hele tiden gennemgår, og som er uafhængig af, hvilke metoder kunderne foretrækker.

Er du klar til det mobile Dankort? Deltag på vores webinar med Nets og hør, hvordan du kommer i gang.

3 tegn på, at din betalingsløsning trænger til et eftersyn:

• Du skal udskifte POS-systemets hardware, hver gang du opdaterer.
  • Du oplever, at kunder ofte ønsker at bruge betalingsmetoder, du ikke understøtter.
  • Du skal afsætte mange ressourcer til implementering og opdatering, når der indføres nye betalingsmetoder.

Vil du gerne høre mere?
Kontakt: