Smugkig på ny it-løsning til håndværkere og installatører

Nyhed   •   Feb 10, 2017 14:35 CET

Et kig i udviklingsbunkeren: EG Byg & Installation præsenterede i denne uge sin nye brancheløsning på Dansk Byggeris it-messe

I denne uge kunne deltagerne på Dansk Byggeris it-messe få sig et smugkig på EG Byg & Installations kommende løsning: EG One. Løsningen er blevet til i tæt samarbejde med branchen og er klar til lancering inden for få måneder. Som navnet antyder, er EG One én samlet it-løsning, der giver en hånd med under hele processen.

EG One har ikke alene været i brugertest – den nye brancheløsning er også udviklet i samarbejde med 25 pilotkunder, heriblandt håndværksvirksomheder, installatører og entreprenører. Det giver sikkerhed for, at den nye it-løsning imødekommer branchens behov og understøtter de relevante processer, samtidig med at den holder styr på forretningens økonomi og de enkelte byggesager.

Branchens bedste projektoverblik

Direktør Brian Sørensen hos EG Byg & Installation glæder sig til, at løsningen snart er klar til salg til alle kunder, og de funktioner, der blev vist på it-messen, gav god respons blandt publikum.

"Vores erfaringer viser, at it-understøttede processer kombineret med et godt overblik kan aflæses direkte på bundlinjen. Vi har derfor udviklet løsningen ud fra det gennemgående princip, at brugeren skal have proaktiv og effektiv hjælp, uanset hvor i processen han er. Og vi kan blandt andet tilbyde branchens bedste projektoverblik, der giver et indblik i automatiske nøgletal på seneste projekter og en status på forretningen overordnet set – i realtid," siger Brian Sørensen.

Tilpasset brugeren

Den enkelte bruger vil have en brugerflade, der passer til rollen, fx mester eller bogholder. Det er også muligt at invitere sin revisor eller bank ind i løsningen, så det er nemmere at have en løbende dialog om virksomhedens nøgletal.

Den rollebaserede brugerflade medfører, at EG One i endnu højere grad er intuitiv og nem at benytte, og brugerne undgår at spilde tiden på at finde rundt i menuerne. I flere tilfælde vil EG One endda selv foreslå, hvad brugeren vil gøre som det næste, hvilket kan spare rigtig meget tid i forbindelse med eksempelvis kontering.

Direktør Brian Sørensen fortæller, at EG One forventes klar i løbet af april 2017. Her vil de øvrige nye funktioner inden for blandt andet dokumenthåndtering, kvalitetssikring og kalkulation blive præsenteret.