Elgiganten: Black Friday vil slå rekorder

Shopping-fænomenet Black Friday vender tilbage vildere og større end nogensinde i Elgiganten fredag d. 27. november med vanvittige tilbud både online og i butikkerne.

Når kalenderbladet på fredag vendes til den 27. november er der lagt op til at gå shop-amok.

Her blænder Elgiganten nemlig op for den store tilbudsdag ”Black Friday”, der traditionen tro byder på vanvittige tilbud til at kickstarte danskernes julehandel.

Traditionen kommer oprindeligt fra USA, hvor Black Friday altid bliver afholdt dagen efter Thanksgiving. Dagen har traditionelt set markeret begyndelsen på julehandlen, og er kendetegnet ved, at detailhandlen tilbyder en række varer, ofte begrænset i antal eller tidsrum.

”Vi er kendte for mærkevarer til lave priser, så det er helt i vores ånd at holde en gigantisk Black Friday i Elgiganten, hvor vi laver nogle fantastiske tilbud og giver danskerne en god start på julehandlen,” siger adm. direktør Peder Stedal.

Black Friday både online og i varehuse med forskellige tilbud

Black Friday afholdes i netbutikken på elgiganten.dk fra kl. 00.00 natten til fredag, mens det går løs ude i Elgigantens 29 varehuse fra kl. 7. fredag morgen.

Elgiganten har været med på Black Friday-traditionen de sidste 4 år, og især sidste år brød det for alvor gennem lydmuren.

”Sidste års Black Friday var et tilløbsstykke uden lige, der oversteg vores vildeste forventninger, så vi har besluttet at gentage succesen i år – og naturligvis skrue endnu et nøk op med endnu flere gode tilbud,” siger Peder Stedal.

Der vil være forskellige tilbud henholdsvis online og i varehusene. Der er både til natteravnene på Elgiganten.dk, hvor Black Friday starter natten til fredag kl. 00.00, mens det starter ude i varehusene fredag morgen kl. 7.00 med nogle nye tilbud.

Hvilke tilbud, der er tale om, holder Elgiganten tæt til kroppen indtil kl. 00.00 natten til fredag, hvor de afsløres på www.elgiganten.dk

”Vi vil gerne give vores kunder en fed oplevelse og en god overraskelse, når de klikker ind på hjemmesiden eller besøger os i vores varehuse. Vi kan i hvert fald garantere, at der vil være noget for enhver smag – hvad end man er på jagt efter en lækker fladskærm, en bærbar pc, en ny smartphone eller en vaskemaskine,” siger Peder Stedal.

Elgigantens Black Friday starter online på elgiganten.dk natten til fredag kl. 00.00

Elgigantens Black Friday starter i butikkerne fredag morgen kl. 7.00

Alle tilbuddene kan ses fra kl. 00.00 natten til fredag på www.elgiganten.dk

• Arrangement

• shopping
  • billig elektronik
  • tilbud
  • black friday
  • forbrugerelektronik
  • elprodukter
  • hvidevarer
  • detailhandel
  • elektronik

Elgiganten er en af Danmarks førende varehuskæder indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 2.000 medarbejdere fordelt på 29 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2014/15 for i alt 5,3 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2014/15 omsatte for i alt 29,8 milliarder norske kroner.

Der er i Norden i alt 390 varehuse og ca. 10.000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone.