Elgiganten holder Black Friday nu på fredag d. 29. november

Et af de mest populære shopping-fænomener i USA, Black Friday, kommer denne fredag også til Danmark.

Det sker, når Elgiganten i deres netbutik på www.elgiganten.dk blænder op for en lang stribe særlige tilbud, der kun gælder Black Friday, altså på fredag d. 29. november eller så længe lager haves.

Om Black Friday siger Elgigantens e-handelschef, Jimmi Frederiksen:

”Sidste år sendte vi en prøveballon op for at se, om Black Friday var interessant for vores kunder, og modtagelsen var helt overvældende og mange har efterfølgende spurgt os, om vi gør det samme i år. Det er vi naturligvis glade for at kunne fortælle, at vi gør,” siger Jimmi Frederiksen.

Han forklarer, at Black Friday kommer til at foregå online og altså ikke i de fysiske varehuse.

”Black Friday er stadig relativt nyt i Danmark, så vi starter ud online, og så må vi se, om vi udvider det til butikkerne næste år,” siger han.

Black Friday skal være en god overraskelse

Jimmi Frederiksen fortæller, at der bliver indrettet en særskilt side på www.elgiganten.dk, der er tiltænkt Black Friday-tilbuddene.

”Vi holder Black Friday online, fordi vi gerne vil give vores kunder en fantastisk start på julehandlen,” siger han og fortsætter:

”Danskerne forventer sig af Elgiganten, at vi er bedst, når det gælder gode tilbud og lave priser, så det er helt oplagt at give dem en smag på det amerikanske Black Friday-fænomen,” siger Jimmi Frederiksen.

Han vil endnu ikke løfte sløret for tilbuddene, for det skal være en spændende overraskelse til dagen, men Jimmi Frederiksen anbefaler tilbudsglade kunder at tjekke ind på hjemmesiden i løbet af fredag formiddag.

”Jeg håber, at vi med dette tiltag kan give vores kunder nogle interessante og populære produkter til nogle rigtig gode priser,” siger han.

• Data, Telekommunikation, IT

Elgiganten er en af Danmarks førende varehuskæder indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 1.700 medarbejdere fordelt på 29 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2012-13 for i alt 5,1 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2012/13 omsatte for i alt 26 milliarder norske kroner. Der er i Norden i alt 289 varehuse og ca. 7000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Retail (DXNS)