Her er sommerens hippeste hørebøffer

Tidligere skulle hovedtelefoner kun lyde godt – så kom udseendet i anden række. Det betød en masse grå og lidt kedelige modeller, der måske nok spillede fint, men også var uden spræl i designet.

Sådan er det ikke mere. Danskerne har i den grad taget de kulørte og mere moderne modeller til sig. Og det skorter ikke på udvalget, der bliver større uge for uge.

I dag er hovedtelefoner blandt de elektroniske produkter, der designes allermest på, og det har betydet en sand renæssance for hørebøfferne, der er blandt det mest populære tilbehør til smartphonen.

Moderigtige farver er populært

I sær de meget farverige modeller står højt på manges ønskeliste hvis man skal tro danskernes indkøb i Elgiganten over sommeren.

”Det er tydeligt, at sommeren giver en opblomstring til de kulørte og smarte hovedtelefoner. De har aldrig været mere populære end netop nu,” siger salgschef Glenn Manson.

Han fremhæver samtidig et andet træk ved sommerens hovedtelefon-salg: Det er især high-end-modellerne, der er blevet efterspurgte.

”Folk er blevet meget bevidste om, at de ikke vil spises af med hvad som helst, og derfor ser vi et stort boom i de lidt dyrere og mere eksklusive mærker til især det mere modne segment. Det er tydeligt at smarte hovedtelefoner ikke længere kun er forbeholdt de unge,” siger Glenn Manson.

Fem populære sommer-bøffer:

1) Urbanears Plattan headset

2) STREET by 50 Over-ear hovedtelefoner SMS Audio

3) House of Marley Positive Vibration hovedtelefoner

4) Goji trådløse Bluetooth-hovedtelefoner

5) SOUL by Ludacris hovedtelefoner SL300

• Data, Telekommunikation, IT

Elgiganten er en af Danmarks førende varehuskæder indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 1.700 medarbejdere fordelt på 29 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2012-13 for i alt 5,1 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2012/13 omsatte for i alt 26 milliarder norske kroner. Der er i Norden i alt 289 varehuse og ca. 7000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Retail (DXNS)