Kunderne står i kø en uge før ny Elgiganten-åbning

På lørdag d. 31. oktober slår Elgiganten dørene op til den største butiksåbning i kædens historie. Kunderne har ligget i kø siden weekenden, og der kommer hele tiden flere til.

På lørdag kl. 7 inviterer Elgiganten i Herlev kunderne indenfor til Danmarks største åbningsfest. Der er næppe set så lave priser nogensinde før i dansk detailhistorie, og kunderne har da også stået i kø siden weekenden, for at være sikre på at få fingrene i de gode køtilbud, der blandt andet inkluderer den nye iPhone 6S til 1 krone.

Adm. direktør i Elgiganten, Peder Stedal, er da også overvældet over den store interesse, som kunderne viser for den spritnye Elgiganten i Herlev.

”Selvom vi først åbner på lørdag, så har en masse kunder slået lejr i teltet ude foran vores nye varehus i Herlevs BIG shoppingcenter. Jeg har oplevet mange store åbningsfester i Elgiganten, men interessen for den her slår alle rekorder, ” siger Peder Stedal.

Varehuschef: Jeg glæder mig ekstremt meget til at byde kunderne indenfor

Også fra varehuschefen i det nye varehuschef, Morten Schwartzmann er der stor begejstring.

Han har sammen med sit medarbejder-team arbejdet på højttryk de seneste mange uger, og han tør godt garantere, at det bliver den største varehusåbning i Elgigantens historie.

”I mine mange år i detailhandlen har jeg aldrig oplevet at kundernes interesse har været så massiv. Jeg tror nærmest, at der er tale om en rekord i dansk kø-historie. Vi har normalt kunder der overnatter til vores butiksåbninger, men at de decideret slår lejr en hel uge før åbningen er alligevel ny rekord for os, og det er vi selvfølgelig super glade for,” siger varehuschef, Morten Schwartzmann, der glæder sig til at byde kunderne indenfor på lørdag kl. 7.00

Praktisk information om åbningsfesten

Læs mere om åbningsfesten her

Praktisk information til kunder i køen

• Data, Telekommunikation, IT

• herlev
  • big shopping
  • glade kunder
  • tilbud
  • forbrugerelektronik
  • elprodukter
  • hvidevarer
  • detailhandel
  • elektronik

Elgiganten er en af Danmarks førende varehuskæder indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 2.000 medarbejdere fordelt på 29 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2014/15 for i alt 5,3 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2014/15 omsatte for i alt 29,8 milliarder norske kroner.

Der er i Norden i alt 390 varehuse og ca. 10.000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone.

Ditte Opstrup Andersen

Pressekontakt Kommunikationschef PR & Kommunikation +4527614057