Holmsland Klit: Nu får flere sommerhusejere tilbudt fiber

Efter en vellykket fiberkampagne og stor lokal opbakning får de første sommerhuse i Hegnet, Bjerregaard og Vedersø Klit inden længe hurtigt, stabilt fibernet og adgang til gode TV-pakker. Nu er turen så kommet til de sommerhuse, der ligger nord for Bjerregaard til og med Årgab, hvor 40 procent af sommerhusejerne skal tilmelde sig, for at RAH Fiberbredbånd begynder udrulningen.

De fleste sommerhusejere har prøvet det: En hyggelig tur i sommerhus med hele familien bliver forvandlet til en lettere desperat affære, hvor børnene skuffet konstaterer af 4G-signalet er ikke-eksisterende i området, mens far roder med parabolen oppe på taget for at kunne se Tour de France på et fjernsyn, der ikke skratter. At være sommerhusejer har mange glæder, men hurtigt og stabilt internet og TV er sjældent blandt dem – endnu. Nu får sommerhusejerne nord for Bjerregaard til og med Årgab nemlig etableret fiberbredbånd, så længe at minimum 40 procent af beboerne takker ja.

En løsning der giver mening – også for sommerhuse

Fiberbredbånd er inden for få år blevet særdeles populært. Det skyldes især den hurtige og stabile internetforbindelse, der hverken forringes af at man bor ude på landet, eller af at der er mange brugere på nettet samtidigt. Og nu tilbyder RAH Fiberbredbånd en særlig fiberløsning, der gør det endnu mere attraktivt for sommerhusejere at vælge fiberen:

- Siger man som sommerhusejer ja tak til fiber, får man – udover hurtigt og stabilt TV og internet – en række fordele med vores særlige abonnement, Waoo Fritid, der er skræddersyet til sommerhuse. Man får blandt andet mulighed for at sætte sit abonnement på pause, hvis man for eksempel vælger at lukke sit sommerhus ned for vinteren, og så er der inkluderet flere tyske kanaler for alle dem, der lejer deres sommerhus ud, når det alligevel står tomt – og det er der mange, der gør, fortæller Rune Sand Munk Christensen, der er markedskonsulent i RAH Fiberbredbånd.

Gør dit sommerhus mere attraktivt

Og det er ikke kun de tyske kanaler, der er med til at tiltrække nye lejere. Ifølge Sebastian Schaper, der er direktør i Ringkøbing Fjord Turisme, kan man med en fiberforbindelse gøre sit sommerhus betydeligt mere attraktivt for de tusindvis af turister, der hvert år er på udkig efter en midlertidig feriebolig.

- Rigtig mange kigger på, hvilken form for internet sommerhuset har, før de beslutter sig for, om det er det rigtige sted for dem at holde ferie. Mange kommer jo med børn og børnebørn, og jeg ved da af egen erfaring, at det er meget nemmere at overtale den yngre generation til at tage med på familieferie, hvis de ved, at de ikke skal være afskåret fra vennerne og sociale medier, fortæller Sebastian Schaper. Han fortsætter:

- Men også for de voksne bliver det vigtigere og vigtigere med en god internetforbindelse. Selvom man er på ferie er det rart, at man har mulighed for at se TV eller streame en god film om aftenen – eller hvis man er ligesom mig og ikke kan slippe arbejdet helt, så er det også vigtigt at kunne arbejde lidt, uden at der er store udsving i internetforbindelsen. Så der er ingen tvivl om, at fibernet skaber stor værdi for gæsterne – og det gør sig jo faktisk også gældende for sommerhusejerne selv, slutter Sebastian Schaper.

• Virksomhed, generelt

• turisme
  • ringkøbing-skjern kommune
  • rah fiberbredbånd
  • turister
  • sommerhusudlejning
  • udlejning
  • fiber backbone
  • sommerhus
  • ringkøbing fjord turisme
  • waoo fritid

• Ringkøbing-Skjern

Eniig! Fælles om fremtiden

Før var vi EnergiMidt, HEF og Energinord. Nu er vi Eniig.

Eniig er Danmarks nye energikoncern og er med 383.000 andelshavere landets tredjestørste.

Eniig koncernen har 950 ansatte, og forretningsområderne dækker el- og varmeforsyning, fiberbredbånd, el- og gassalg, gadelys, energibesparelser samt vedvarende energi.

Mette Guldborg

Kommunikationskonsulent +45 6169 3633