Den nye sortergrab SK02

Pressemeddelelse -

Engcon lancerer ny sortergrab til minigraver – skal dække den store efterspørgsel fra markedet

Engcon har udviklet en ny type sortergrab specielt til de mindre maskiner. Den nye sortergrab SK02 vejer lidt over 100 kg, hvilket gør den særligt velegnet til små gravemaskiner i størrelsesklassen 1,5-3 tons. Med SK02, som kan leveres omgående, udvider Engcon det allerede brede sortiment af udstyr.

De seneste år har Engcon arbejdet kraftigt på at udvide sit udstyrsprogram, og selskabet er i dag en af de store aktører inden for udvikling og produktion af redskaber til gravemaskiner på op til 33 tons.

– Vores filosofi er, at vi skal kunne tilbyde de bedste og mest efterspurgte redskaber, der skal kunne tilkobles under en tiltrotator. Vores nye sortergrab passer derfor godt til kunderne, mener Johan Johansson, konstruktør hos Engcon.

Den nye og mindre grab er gennem længere tid blevet efterspurgt af Engcons kunder, som i dag bruger minigravere, og som synes, at den næststørste model, SK05, har været for stor til deres maskiner. Med en vægt på kun 109 kg, en bredde på 400 mm og en maksimal gribekraft på 5,7 kN passer den nye SK02 til gravemaskiner på 1,5-3 tons.

Som med størstedelen af engcons øvrige hydrauliske redskaber er SK05 med boltet ophæng/monterinsbeslag og kan dermed let tilpasses til maskinen. SK02 har påskruede skær, er forberedt til gravetænder og fås med tætte sider, så den kan bruges som grab.

Engcon oplyser, at SK02 er klar til levering.

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med sæde i Strömsund i Sverige, og derudover 8 salgsselskaber på de respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrig og Holland. Ansvarlig for de øvrige markeder er engcon International. engcon-gruppen omsatte i 2016 for ca. 780 mio. SEK med ca. 200 medarbejdere. www.engcon.com

engcon – verdens førende producent af tiltrotatorer

Vi er engcon, en virksomhed fra det nordlige Sverige, som er opbygget og drevet af mennesker, der lægger deres hjerte og sjæl i at ændre den måde, gravearbejde udføres på. Lige fra første færd har vores virksomhed bygget på en tæt relation til slutbrugerne af vores produkter for at optimere deres hverdag.

engcon blev grundlagt af Stig Engström i 1990 og begyndte straks at udvikle den nu verdensførende engcon-tiltrotator.

VORES VISION
Change the world of digging - En helt ny form for gravning

VORES FORRETNINGSIDÉ

Som uafhængig producent og leverandør af avanceret tilbehør til gravemaskiner
hjælper vi gravevirksomheder over hele verden med at skabe sikrere arbejdspladser, optimere deres ressourcer og være mere effektive.

VORES MISSION
At blive verdens førende, uafhængige producent af avanceret tilbehør til gravemaskiner verden over.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og også salgsfirmaer på respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrig, Benelux, Nordamerika (USA og Canada), Storbritannien Tyskland, Korea og Australien. engcon-gruppen omsatte i 2020 for ca. 1230 mio. SEK med ca. 300 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990. www.engcon.com