Allan Jakobsen er udnævnt til adm. direktør for Eniro Danmark

Den 1. marts får medievirksomheden Eniro Danmark A/S ny administrerende direktør i skikkelse af Allan Jakobsen, der kommer til Eniro fra Nets og har mere end to årtiers erfaring med topledelse fra bl.a TDC, Unwire, Dan Net/MACH og andre tele-, software- og finansvirksomheder. Allan Jakobsen erstatter Stefan Kercza, der selv har rekrutteret sin afløser, efter han i december blev udnævnt til koncernchef i Eniro.

”Jeg er meget glad for at kunne give ansvaret for vores danske datterselskab videre til Allan, der kommer med en stærk baggrund inden for ledelse og forretningsudvikling, og som samtidig har en personlighed og ledelsesstil, der til fulde lever op til Eniros værdier. Med Allan i spidsen er jeg overbevist om, at Eniro Danmark kan fortsætte de seneste års stabile udvikling med fokus på profitabel vækst og daglig eksekvering, som har gjort os i stand til at erobre markedsandele på et digitalt annoncemarked i vækst,” siger Stefan Kercza, koncernchef i Eniro.

Stefan Kercza nævner også Allan Jakobsens erfaring med mobilmarkedet og onlinebaserede tjenester som vigtige forudsætninger for succes i rollen, som den nye administrerende direktør glæder sig til at komme ind i.

”Jeg ser meget frem til at sætte mig i spidsen for de mange dygtige medarbejdere i Eniro og fortsætte den positive udvikling, selskabet har været inde i under Stefan Kerczas ledelse. Mit fokus vil fra dag ét være rettet på profitabel vækst og videreudvikling af Eniros brands og digitale platforme til gavn for vores mange brugere og kunder,” siger Allan Jakobsen, der tiltræder som administrerende direktør i Eniro Danmark den 1. marts.

CV for Allan Jakobsen
Født 1969. Cand.oecon. fra Aarhus Universitet, 1994. Lederkurser fra INSEAD, IMD Business School og Henley Management College. Bor i Nordsjælland med sin kone, Merethe, og to børn.

1996-2003 Vice President, TDC Switzerland
2003-2006 Adm. direktør, Dan Net/MACH
2007-2008 Adm. direktør, Nianet
2008-2009 Interim Vice CEO, TDC Sverige
2010-2012 CEO, Mi-Pay Ltd.
2013-2015 SVP Financial Services, Nets

Eniro er én af de største lokale søgevirksomheder i Norden. Eniro-gruppen har ca. 2.300 ansatte og har været noteret på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2014 var Eniros omsætning på 3.002 mio. SEK, og EBITDA var 631 mio. SEK. Ca. 88% af Eniro-gruppens annonceomsætning kommer fra digitale kanaler. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Læs mere påwww.enirogroup.com.

Eniro Danmark udgiver blandt andet online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. I Danmark har Eniro ca. 280 ansatte.

• Virksomhed, generelt

• stefan kercza