Her er forårets mest søgte topledere

Pressemeddelelse   •   Jul 09, 2013 09:00 CEST

Danmarks første kvindelige fodboldboss og rengøringsdronning med et tocifret millionbeløb på kontoen. Iværksætteren Birgit Aaby, der har stiftet rengøringsgiganten Combi, er forårets mest søgte topleder. Det viser en ny opgørelse fra B2B-søgetjenesten Proff, der samler informationer om alle registrerede virksomheder og deres ledere herhjemme.

I forårets søgestatistik slår kendisskilsmisser og tv-underholdning igennem blandt de meste søgte topledere, hvor top 10 er domineret af en række nye navne. Birgit Aaby har snuppet førstepladsen fra Just-Eat-stifteren Jesper Buch, der var den mest søgte erhvervspersonlighed sidste år. Andre nykommere i statistikken er den skilsmisseramte erhvervskendis Christian Kjær på en andenplads og chokolademagnaten Peter Beier på tredjepladsen. Også Janni Spies er ny i Proffs top 10.

Proffs søgestatistik afslører, hvilke erhvervspersonligheder vi er mest nysgerrige efter at kigge i kortene, forklarer Peter Rald, der er chef for Business to Business and Content hos Eniro Danmark, som står bag Proff.

”Birgit Aaby er som tidligere direktør for Lyngby Boldklub kendt som den første kvindelige fodboldboss i Superligaen og har senest fået meget opmærksomhed i TV2-programmet ”Felix jagter vejen til succes”. Det har tydeligvis gjort danskerne interesserede i at se nærmere på hendes professionelle netværk og oplysninger i Proffs database,” siger Peter Rald.

Smugkig i Peter Beiers netværk

Med søgefunktionen ”Roller” giver Proff adgang til et komplet overblik over virksomhedernes topledere, bestyrelsesmedlemmer og aktionærer og ikke mindst deres relationer og netværk. Rolle-søgefunktionen er et redskab målrettet B2B-segmentet, men kan også bruges af andre nysgerrige sjæle.

”Proff Roller giver adgang til oplysninger om danske direktører og bestyrelsesmedlemmer inden for alle brancher. Det kan være nyttigt i professionel sammenhæng, hvis man vil vide, hvilke virksomheder en bestemt person er involveret i, eller gerne vil have overblik over bestemte relationer og netværk,” forklarer Peter Rald og fortsætter:

”Men det kan naturligvis også være interessant i et rent underholdningsøjemed. Proff Roller giver fx et hemmeligt smugkig i Flemming Østergaards professionelle relationer og i Christian Kjærs bestyrelsesposter.”

Proff er ejet af Eniro, der også står bag søgetjenesterne Krak og De Gule Sider, og informationerne i Proff stammer fra Krak Markedsdata. Proff har mere end 180.000 unikke brugere og knap 4 millioner sidevisninger hver måned og er dermed Danmarks største B2B-side. Søgestatistikken er indsamlet i første halvår af 2013.

Top 10 over de mest søgte personer på Proff.dk i foråret 2013

1.  Birgit Aaby

2.  Christian Kjær

3.  Peter Beier

4.  Magnus Kjøller

5.  Flemming Østergaard

6.  Kim Larsen

7.  Janni Spies

8.  Frank Rasmussen

9.  Mikkel Kessler

10.  Casper Christensen

Om Proff.dk

Proff™ er en gratis markedsplads for business-to-business-samhandel. Her kan man finde alt fra produkter til kontaktinformationer og finansielle informationer. Desuden kan man finde netværk mellem bestyrelsesmedlemmer i hele Danmark. Proff.dk omfatter også Krak Markedsdata, som er en online erhvervsdatabase. Med informationer om flere end 700.000 virksomheder er det et effektivt værktøj til at arbejde med segmentering, analyse, dataovervågning og emnegenerering, eller til at gennemføre salgs- og direct mail-kampagner, hvor opdateret virksomhedsinformation er vigtig.

Eniro er Nordens største lokale søgevirksomhed. Både forbrugere og virksomheder kan benytte Eniros medier til nemt at finde ud af, hvor de kan købe produkter og services, uanset om de søger via internettet, telefonbøger eller mobiltelefonen. Med hjælp fra Eniro kan annoncører aktivt markedsføre sig over for købeklare kunder, finde nye kunder og øge deres salg.

Eniro har ca. 3.200 ansatte i Norden og Polen. Eniro har været noteret på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000 og har hovedsæde i Stockholm.

Eniro Danmark udgiver blandt andet online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. I Danmark har Eniro ca. 430 ansatte.

Læs mere på www.enirogroup.com.