Kom helt tæt på Post Danmark Rundt med Krak

Er du til en dramatisk etape-afslutning på Frederiksberg Allé? Vil du stå forrest, når enkeltstarten skydes i gang i eftermiddagssolen i Middelfart? Eller måske vil du hellere følge dine cykelhelte på den 195 km lange strækning mellem Skive og Aarhus, der er årets længste etape. Danmarks mest brugte lokale søgetjeneste, Krak, giver nemlig igen i år de op mod 500.000 cykelglade tilskuere et overblik over alle lokale detaljer på løbets seks etaper.

”Hvert år tiltrækker Post Danmark Rundt cykelentusiaster og nysgerrige danskere i alle aldre og over hele landet. Derfor giver Krak igen i år danskerne en hjælpende hånd til at få overblik over etaperne, så de nemt kan udpege de steder, hvor de vil opleve profiler som Jakob Fuglsang, Lars Bak, Matti Breschel og de andre cykelkonger i løbet,” siger Stefan Kercza, adm. direktør i Eniro Danmark, der står bag Krak.

Hos Post Danmark Rundt glæder man sig også til at byde de mange stjerner og tilskuere velkommen. Løbsdirektør Jesper Worre fortæller:

”Post Danmark Rundt er sommerens største danske sportsbegivenhed, og vi forventer igen at kunne præsentere masser af store cykelnavne for de mere end 500.000 tilskuere, der traditionelt møder frem. Vi tror og håber, at Kraks webtjeneste kan hjælpe endnu flere til at finde den perfekte plads i vejkanten.”

Sådan ser du Post Danmark Rundt på Krak.dk:

• Gå ind på Krak.dk og vælg fanen Kort. Direkte link: http://map.krak.dk
  • Øverst til højre finder du en boks med overskriften Vis på kortet. Klik her på Post Danmark Rundt 2014.
  • Danmarkskortet med de seks etaper åbner nu i et nyt vindue. Du kan klikke de enkelte etaper til og fra på kortet.
  • Nu kan du zoome ind og ud og se ruten i detaljer.

For mere information om Krak og Post Danmark Rundt-ruten:
Kristoffer Apollo, kommunikationschef, Eniro Danmark, tlf. 27 90 31 02, kristoffer.apollo@eniro.com
Jesper Worre, løbsdirektør, Post Danmark Rundt, tlf. 20 11 08 78, jesper.worre@dcu-cykling.dk

• Data, Telekommunikation, IT

• kort
  • post danmark rundt
  • stefan kercza
  • jesper worre
  • etaper
  • ruter

Eniro er én af de største lokale søgevirksomheder i Norden. Eniro-gruppen har ca. 2.800 ansatte og har været noteret på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2013 var Eniros omsætning på 3.660 mio. SEK.Mere end 80 procent af Eniro-gruppens omsætning kommer fra digitale kanaler. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Læs mere på www.enirogroup.com.

Eniro Danmark udgiver blandt andet online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. I Danmark har Eniro ca. 400 ansatte.