Krak beriger søgning med lokale oplevelser

Indtil nu har Kraks populære søgetjeneste været afhængig af, at brugeren vidste, hvad han eller hun ledte efter. Det er ikke længere tilfældet. Krak har udviklet sig fra at være en søgetjeneste til den lokale guide, som hjælper dig med at finde oplevelser i lokalområdet.

Når du klikker på ”oplevelser i nærheden” på Krak-kortet, får du præsenteret alle mulige inspirerende detaljer fra det lokalområde, du søger i. Butikker, restauranter og andre tjenesteudbydere bliver vist efter kategori, og via links til Wikipedia kan du læse mere om interessante ting og steder i nærheden. Kommende events i området bliver vist med data fra Facebook, og du kan også se tips fra andre Krak-brugere.

“Indtil videre har dynamisk lokalt indhold af denne type kun været tilgængeligt i vores app. Nu tilbyder vi funktionen på tværs af alle platforme, så du selv fra en desktop-computer kan finde oplevelser i nærheden. Med denne tilføje til vores lokale søgetjeneste styrker vi yderligere Kraks position som den lokale guide,” siger kommunikationschef Kristoffer Apollo fra Eniro Danmark, der står bag Krak.

Den nye funktion er tilgængelig på Krak.dk, lige meget hvilken enhed du søger fra. Hvis du bruger en desktop-computer, giver ”oplevelser i nærheden” dig inspiration baseret på det sted, du har søgt efter. Hvis du bruger en mobiltelefon, vil du som udgangspunkt få vist indhold baseret på din aktuelle placering.

• lokal søgning
  • kort
  • inspiration
  • oplevelser i nærheden
  • lokal guide
  • oplevelser

Om Eniro
Eniro er den lokale guide og den naturlige digitale markedsføringspartner for virksomheder i Norden. Med den bedste lokale viden og en engagerende digital produktportefølje giver Eniro inspiration til at opdage nærheden og bidrager til et levende lokalområde. Eniros indhold er tilgængeligt gennem internet-, mobil- og nummeroplysningstjenester. I Danmark udgiver Eniro bl.a. online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider. Hver uge har Eniro-gruppens digitale tjenester 8 millioner unikke besøgende, som udfører 14 millioner søgninger. Eniro-gruppen har ca. 1.600 ansatte i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Polen. Virksomheden er noteret på Nasdaq Stockholm [ENRO] og har hovedkvarter i Stockholm. Læs mere om Eniro på enirogroup.com.