Krak bringer danskerne tættere på Post Danmark Rundt

Mark Cavendish og Tom Boonen er bare et par af de landevejskonger, som danskerne kan opleve fra første parket, når den største danske cykelbegivenhed, Post Danmark Rundt, bliver skudt i gang den 31. juli. Danmarks mest brugte korttjeneste, Krak, giver nemlig igen i år de op mod 500.000 cykelglade tilskuere en hjælpende hånd til at finde rundt på løbets etaper.

Dermed er det bare at vælge, om man helst vil se løbets startskud ved de sceniske Silkeborg-søer med Himmelbjerget i horisonten, stå forrest til enkeltstarten, når den skydes i gang i aftensolen i Holbæk, eller om man foretrækker at bide negle til den højspændte løbsafslutning på Frederiksberg Allé. Krak giver overblik over alle lokale detaljer.

”Post Danmark Rundt indtager igen hele Danmark, så vi forventer cykelfans i alle aldre fra hele landet. Derfor gør Krak det igen i år muligt for danskerne at følge etaperne rundt i landet og håndplukke de lokale steder, hvor de helst vil opleve Brian Holms stjernebesatte Omega Pharma Quick-Step-team og løbets andre superryttere,” siger Stefan Kercza, adm. direktør i Eniro Danmark.

Hos Post Danmark Rundt glæder man sig også til at byde de mange stjerner velkommen. Løbsdirektør Jesper Worre fortæller:

”Post Danmark Rundt er sommerens største danske sportsbegivenhed, og vi forventer mere end 500.000 tilskuere. I år præsenterer vi et meget stærkt felt med verdensstjerner som Mark Cavendish og Tom Boonen og store danske profiler med Matti Breschel fra Team Saxo-Tinkoff i spidsen," siger han og fortsætter:

”Vi er spændte på at komme i gang og håber at se rigtig mange danskere i vejkanten. Det bliver en kæmpe oplevelse for alle."

Sådan ser du Post Danmark Rundt på Krak:
- Gå ind på Krak.dk og vælg fanen Kort. Direkte link: http://map.krak.dk
- Øverst til højre finder du en boks med overskriften Vis på kortet. Klik her på Post Danmark Rundt 2013.
- Danmarkskortet med de seks etaper åbner nu i et nyt vindue. Du kan klikke de enkelte etaper til og fra på kortet.
- Nu kan du zoome ind og ud og se ruten i detaljer.

• Kunst, kultur, underholdning

• stefan kercza
  • post danmark rundt
  • cykling
  • landevejscykling
  • kort

Eniro er Nordens største lokale søgevirksomhed. Både forbrugere og virksomheder kan benytte Eniros medier til nemt at finde ud af, hvor de kan købe produkter og services, uanset om de søger via internettet, telefonbøger eller mobiltelefonen. Med hjælp fra Eniro kan annoncører aktivt markedsføre sig over for købeklare kunder, finde nye kunder og øge deres salg.

Eniro har ca. 3.200 ansatte i Norden og Polen. Eniro har været noteret på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000 og har hovedsæde i Stockholm.

Eniro Danmark udgiver blandt andet online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. I Danmark har Eniro ca. 430 ansatte.

Læs mere på www.enirogroup.com.