Krak bringer dig helt tæt på PostNord Danmark Rundt

Vil du se cykelstjernerne kæmpe om den endelige sejr på de kuperede skovveje i Marselisborg Skov i Aarhus? Foretrækker du at se opløbet ved Den Fynske Landsby i Odense, efter at rytterne har været forbi Sydfyns smukke slotte og herregårde? Eller vil du måske hellere følge de største tempomaskiner på nært hold, når ruten byder på enkeltstart ved Randers?

Danmarks største lokale søgetjeneste, Krak, giver igen i år de 500.000 cykelglade tilskuere et overblik over alle lokale detaljer på de fem etaper i PostNord Danmark Rundt, som i år finder nye veje med afslutning i den europæiske kulturhovedstad, Aarhus.

”Mange tusinde cykelglade og nysgerrige danskere i alle aldre følger hvert år PostNord Danmark Rundt over hele landet. Derfor giver Krak igen i år en hjælpende hånd til at få overblik over etaperne, så tilskuerne nemt kan finde de steder, hvor de kan opleve stjerner fra både Tour de France og det danske landshold,” siger Kristoffer Apollo, kommunikationschef i Eniro Danmark, der står bag Krak.

Hos PostNord Danmark Rundt glæder man sig også til at byde velkommen til både cykelhold og tilskuere. Løbsdirektør Jesper Worre fortæller:

”PostNord Danmark Rundt er efterårets største danske sportsbegivenhed, efter vi har fået en ny plads i løbskalenderen i september. Vi præsenterer ikke færre end seks Tour de France-hold ud af de 16 deltagende hold, og blandt dem masser af store cykelnavne for de flere end 500.000 tilskuere, der traditionelt møder frem. Vi tror og håber, at Kraks kort kan hjælpe endnu flere til at finde den perfekte plads i vejkanten på en spændende rute, der byder på flere nye byer og opløb i årets europæiske kulturhovedstad, Aarhus.”

Sådan ser du PostNord Danmark Rundt på Krak.dk

• Gå ind på http://postnorddanmarkrundt.krak.dk.
  • Her får du nu et danmarkskort med de fem etaper, hvor du kan klikke dig ind på hver enkelt etape, zoome ind og ud og se ruten i detaljer.
  • Du kan se ruten på både almindeligt kort og på luftfotos, der kan zoomes ind til de helt præcise detaljer.

Fakta om PostNord Danmark Rundt-ruten 2017
12. september, 1. etape: Frederiksberg-Kalundborg, 175 km
13. september, 2. etape: Svendborg-Odense, 185 km
14. september, 3. etape: Otterup-Vejle, 183,6 km
15. september, 4. etape: Randers (enkeltstart), 17,8 km
16. september, 5. etape: Ebeltoft-Aarhus, 200 km
Samlet distance 761,4 km

For mere information om Krak og PostNord Danmark Rundt-ruten:
Kristoffer Apollo, kommunikationschef, Eniro Danmark, tlf. 27 90 31 02, kristoffer.apollo@eniro.com
Jesper Worre, løbsdirektør, PostNord Danmark Rundt, tlf. 20 11 08 78, jesper.worre@dcu-cykling.dk

• PR, kommunikation

• postnord danmark rundt
  • etapekort
  • kort
  • etaper
  • Cykelløb
  • danmark rundt

Om Eniro
Eniro er den lokale guide og den naturlige digitale markedsføringspartner for virksomheder i Norden. Med den bedste lokale viden og en engagerende digital produktportefølje giver Eniro inspiration til at opdage nærheden og bidrager til et levende lokalområde. Eniros indhold er tilgængeligt gennem internet-, mobil- og nummeroplysningstjenester. I Danmark udgiver Eniro bl.a. online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider. Hver uge har Eniro-gruppens digitale tjenester 8 millioner unikke besøgende, som udfører 14 millioner søgninger. Eniro-gruppen har ca. 1.700 ansatte i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Polen. Virksomheden er noteret på Nasdaq Stockholm [ENRO] og har hovedkvarter i Stockholm. Læs mere om Eniro på enirogroup.com.