QXL melder sig ind i Krak Media Groups annoncenetværk

Nu får annoncekøberne mulighed for at stille ekstra skarpt på de danskere, der interesserer sig for handel mellem private. QXL, som er Danmarks største online handels- og auktionsplads, indgår nemlig nu i Krak Media Groups netværk for onlineannoncering, som når ud til 63% af de danske internetbrugere.

Samarbejdsaftalen betyder, at Krak Media Group nu varetager alt salg af bannere og lignende annonceformater for QXL, der har ønsket at sikre høj faglig kvalitet gennem at outsource salget til en mediepartner.

”Vi har valgt Krak Media Group, da vi havde brug for en seriøs og kompetent mediepartner, der kan hjælpe os med at varetage salget af annonceplaceringer på QXL og ikke mindst sikre, at vi får udnyttet mulighederne i den igangværende omstilling til programmatic-salg,” siger Thomas Stensgaard fra Lauritz.com Group, der står bag QXL.

Hos Krak Media Group er der tilfredshed med at få føjet endnu et spændende site til sit netværk. QXL kommer med 500.000 registrerede brugere og 4 mio. månedlige sidevisninger, der kan hæve værdien for netværkets annoncekunder.

”QXL har en bred målgruppe af almindelige danskere som brugere, og sitet giver dermed yderligere bredde i vores netværk. Det er et site med en stærk profil inden for privat handel og onlineauktioner, og det giver spændende muligheder for vores annoncører,” siger Henriette Hoff, Head of Krak Media Group.

Ud over QXL.dk dækker samarbejdsaftalen også salget af onlineannoncering til QXL.no, som nu bliver varetaget af Gule Sider, der ejes af Eniro Danmarks søsterselskab i Norge.

Om Krak Media Group
Krak Media Group er Danmarks største netværk for onlineannoncering, som tilbyder bannerannoncer og andre former for display-annoncering rettet mod 3,1 mio. månedlige brugere. Krak Media Group ejes af Eniro Danmark A/S, og netværket består ud over Eniros egne sites af en række partnersites, eksempelvis Rejseplanen, Boligsiden og Alletiders Kogebog. I netværket udbydes annoncering både ved direkte salg til annoncører og som programmatic-salg via automatiserede auktioner. Læs mere på krakmediagroup.dk.

Om QXL
QXL er Danmarks største online auktions- og handelsplads. Vi har ca. 500.000 registrerede medlemmer, og hver uge sættes op til 400.000 varer til salg på QXL.dk. QXL er en serviceplatform, der står til rådighed for både private, virksomheder og andre organisationer. Her kan man købe og sælge både via auktionsprincippet og via fastpris-princippet. QXL har et søstersite i Norge, som fungerer efter samme principper.

For mere information:
Kristoffer Apollo, kommunikationschef, Eniro, tlf. 27 90 31 02, kristoffer.apollo@eniro.com
Thomas Stensgaard, marketingdirektør, CMO, Lauritz.com Group, tlf. 2894 4311, thomas@lauritz.com

• Medier, kommunikation

• krak media group
  • online annoncering
  • reklamebannere
  • programmatic
  • partnerskab
  • qxl
  • annoncering

Om Eniro
Eniro er den lokale guide og den naturlige digitale markedsføringspartner for virksomheder i Norden. Med den bedste lokale viden og en engagerende digital produktportefølje giver Eniro inspiration til at opdage nærheden og bidrager til et levende lokalområde. Eniros indhold er tilgængeligt gennem internet-, mobil- og nummeroplysningstjenester. I Danmark udgiver Eniro bl.a. online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider. Hver uge har Eniro-gruppens digitale tjenester 8 millioner unikke besøgende, som udfører 14 millioner søgninger. Eniro-gruppen har ca. 1.600 ansatte i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Polen. Virksomheden er noteret på Nasdaq Stockholm [ENRO] og har hovedkvarter i Stockholm. Læs mere om Eniro på enirogroup.com.