Epson udvider markedsførende EB-L1000-serie af installationsprojektorer med modeller med op til 15.000 lumen

Pressemeddelelse   •   Feb 07, 2017 14:10 CET

Epson EB-L1000-serien

Forøget lysstyrke, flere funktioner og samme gennemprøvede pålidelighed, fleksibilitet og 'fit and forget'-komfort.

Epson annoncerer en udvidelse af deres markedsførende sortiment af 3LCD-laserinstallationsprojektorer med otte nye modeller. Serien tilbyder nu lysstyrke op til 15.000 lumen samt en ny fjernbilledregistreringsfunktion til diagnostiske formål, forskellige opløsninger og kabinetfarver samt et bredt udvalg af tilslutningstyper, herunder HDBaseT, HDMI, DVI og komponent.

Sortimentet omfatter otte nye modeller - EB-L1755U, EB-L1750U, EB-L1715S, EB-L1710S, EB-L1555U, EB-L1550U, EB-L1515S og EB-L1510S. Disse tilbyder en lysstyrke på enten 15.000 eller 12.000 lumen samt WUXGA- eller SXGA+-opløsning - den sidstnævnte er ny i Epsons serie af installationsprojektorer - samt et kabinet i enten sort eller hvidt.

Alle modeller tilbyder det samme omfattende udvalg af funktioner som de eksisterende modeller i denne serie, inklusive enestående tilslutningsmuligheder, højt standardkontrastforhold, alsidig 360 graders installation og projicering fra enhver vinkel. Nogle modeller tilbyder også 4K-forbedringsteknologi til at opnå det skarpest mulige billede. Og de er kompatible med Epsons omfattende udvalg af objektiver, som kan udvides til at omfatte en ny, ultrakort projiceringsmulighed.

Peter Ravnhøj, Country Manager, Epson Danmark, siger: "Pro AV-branchen beder os om to ting - mere lysstyrke og flere funktioner, så projektorerne kan bruges i lokaler af alle størrelser. Ved at udvide EB-L1000-serien med otte nye modeller med op til 15.000 lumen imødekommer vi disse krav. Når du tilføjer enkel, alsidig installation og "fit and forget"-pålidelighed, repræsenterer disse projektorer et overbevisende valg til AV-projekter af alle typer."

De nye projektorer i EB-L1000-serien kan leveres fra november 2017.

Funktioner EB-L1755U EB-L1750U EB-L1715S EB-L1710S EB-L1555U EB-L1550U EB-L1515S EB-L1510S
Lysstyrke 15.000 lumen 15.000 lumen 15.000 lumen 15.000 lumen 12.000 lumen 12.000 lumen 12.000 lumen 12.000 lumen
Kabinetfarve Sort Hvid Sort Hvid Sort Hvid Sort Hvid
Standardopløsning WUXGA WUXGA SXGA+ SXGA+ WUXGA WUXGA SXGA+ SXGA+
Standardkontrast-forhold 2.000:1
4K-forbedringsteknologi
Fjernbilledregistrering med indbygget kamera
Op til 20.000 timers vedligeholdelsesfri brug
Fleksible tilslutningsmuligheder, herunder HDBaseT, HDMI, DVI og komponent
Nem 360⁰ installation og projicering ved enhver vinkel
SDI-indgang

Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 73.000 medarbejdere i 91 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.