En kompetent kapacitet bliver den nye erhvervschef i Esbjerg Erhvervsudvikling

Pressemeddelelse   •   Aug 04, 2015 14:00 CEST

I et stærkt felt af ansøgere løb tidligere direktør for Rybners, Karsten Rieder af med jobbet som erhvervschef i Esbjerg Erhvervsudvikling.

”Med sin baggrund og hidtidige karriere har Karsten Rieder rigtig gode forudsætninger for at påtage sig opgaven som erhvervschef i en kommune med høje standarder og mål for erhvervsudviklingen”, siger direktør i Esbjerg Erhvervsudvikling, Tom L. Nielsen.

Karsten Rieder er kendt for at være en både visionær og strategisk person, der brænder for området og de opgaver, han er en del af.

”Jeg glæder mig virkelig til at komme i gang med denne nye og udfordrende opgave, siger Karsten Rieder og fortsætter, ”Jeg anser Esbjerg Erhvervsudvikling som en central og vigtig spiller for områdets udvikling, og der jo sat nogle ret ambitiøse mål, så det bliver spændende. ”

Den nye erhvervschef får bl.a. til opgave at arbejde med Vækststrategiens målsætning om en fordobling af antallet af energivirksomheder og –arbejdspladser i Esbjerg Kommune i 2025. Derudover består opgaven af at varetage og udvikle driften af erhvervsafdelingen, der ud over erhvervschefen består af fem erhvervskonsulenter.

Karsten Rieder – uddannelse og karriere:

• Cand. merc. i afsætningsøkonomi og udenrigshandel, senere Internationally Industry ICT Diploma Program, MITS.
  • Associeret partner – Nybolig Erhverv Esbjerg.
  • Direktør for Esbjerg Handelsskole, siden Rybners.
  • Rektor - Erhvervsakademi Vest.
  • Sales Manager - WM-data Danmark.
  • Salgs- og marketingchef - Post Danmark.
  • Virksomhedskonsulent - Esbjerg Erhvervscenter.
  • Salgs- og markedschef - BRFkredit A/S.
  • Marketingkoordinator og dernæst salgs- og markedschef - Handelsbanken A/S.

Hertil kommer en række bestyrelsesposter og andre tillidserhverv.

Yderligere information kan fås ved henvendelse til direktør Tom L. Nielsen, 2166 2474.

Esbjerg Erhvervsudvikling udvikler og formidler samarbejde mellem erhvervslivet, turismen, det offentlige, vidensinstitutioner og andre nøgleinteressenter, der har fokus på innovation og vækst.