Fiber-udrulning skaber job i Trekantområdet

En milliard kroner til at rulle fiber ud i alt og til alle i Trekantområdet. Sådan lød meldingen fra energikoncernen EWII i sommers – og det arbejde er nu i fuld gang.

”Vi har en del medarbejdere i ”marken” as we speak, der er ved at gøre klar til at vi kan udrulle fiber i Trekantområdet, så alle kan få glæde af en hurtigt net-forbindelse,” siger Pernille Johannessen, der er direktør for koncernudvikling i EWII Koncernen.

Men projektet er stort, og derfor er der brug for flere hænder:

”Der er tale om et fire-årigt projekt, og vi er naturligvis rigtig glade for, at projektet er blevet taget så godt imod, at der er behov for at opruste på medarbejdersiden,” siger Pernille Johannessen.

Helt konkret er der lige i øjeblikket brug for en markedskoordinator, flere tilsynsførende og tekniske assistenter. Men det stopper ikke der, lyder det fra direktøren:

”Vi kommer løbende til at slå stillinger op i forbindelse med fiberudrulningen. Det er et fantastisk projekt, hvor der er brug for en masse forskellige kompetencer. Så vi arbejder fremad og glæder os meget til også at byde nye kolleger velkommen, i takt med at projektet vokser,” siger hun.

Projektet med at rulle fibernet ud i Trekantområdet har EWII Koncernen døbt ”Fiber i alt til alle”, og det er ambitionen, at udrulningen vil styrke områdets sammenhængskraft.

I dag har 105.000 borgere i Trekantområdet adgang til EWIIs fibernet, og arbejdet handler nu om at få de resterende ca. 50.000 adresser med. Det foregår i etaper, hvor EWII Koncernen løbende vil melde ud, hvilke adresser, der snart får mulighed for fibernettet.

Første etape varer indtil nytår, og herefter vil de næste adresser på listen blive meldt ud. De borgere, der er nysgerrige efter at vide mere om fiberudrulningsprojektet, kan med fordel holde øje med hjemmesiden, lyder det fra selskabet.

Pernille Johannessen, direktør for koncernudvikling i EWII Koncernen, på tlf: 51152560.

• streaming
  • bredbånd