TREFOR og GOVECS præsenterer TRIPL på messe i Paris

TREFOR har valgt det tyske firma GOVECS GmbH som samarbejdspartner på såvel køretøjsoptimering som produktion af det nye elkøretøj TRIPL.

Som en del af samarbejdet mellem de to parter er det endvidere aftalt at benytte GOVECS’ store netværk som international salgskanal for TRIPL. Det betyder blandt andet, at TREFOR og GOVECS præsenterer TRIPL på Post-Expo i Paris fra 29. september til 1. oktober.

Post-Expo, der afholdes hvert år, er en af verdens største messer inden for post og distribution og såvel GOVECS som TREFOR har store forventninger til TRIPLs optræden på Post-Expo.

”Med TRIPL har TREFOR udviklet en perfekt transportløsning til virksomheder, der beskæftiger sig med udbringning og levering, hvad enten det drejer sig om postforsendelser og pakker, hastelevering af medikamenter eller madleverancer. Jeg vil endda påstå, at TRIPL udgør et fuldgyldigt alternativ til en personbil i transportbranchen,” siger Thomas Grübel, direktør og grundlægger af GOVECS GmbH.

GOVECS har en del års erfaring med udvikling og produktion af elkøretøjer, og ser et meget stort potentiale for TRIPL.

”TRIPL repræsenterer et helt nyt koncept med nærmest uendelige tilpasningsmuligheder og er intet mindre end en revolution inden for udbringning og transport. De mange forskellige anvendelsesmuligheder plus det vellykkede samspil mellem effektivitet, ergonomi, de lave driftsudgifter og nul emissionen vil uden tvivl komme til at sætte nye standarder på transportområdet,” siger Thomas Grübel.

Det er energikoncernen TREFOR, der har stået for udviklingen af TRIPL, og i samarbejdet med den tyske producent har man fundet en rigtig kompetent partner.

”TRIPL er et elkøretøj, der er designet i Danmark, og det bedste bevis på, at innovativt design og miljøvenlig energiteknologi godt kan gå hånd i hånd. Dermed er TRIPL en velkommen fornyelse af trafikken i miljøzonerne i byerne. Vi glæder os til at fortsætte samarbejdet med GOVECS, som er en veletableret og anerkendt producent af elkøretøjer,” siger Knud Steen Larsen, adm. direktør i TREFOR koncernen.

Allerede nu er interessen for TRIPL stor i Danmark, og der er skabt flere perspektivrige, internationale kontakter. Derfor bliver præsentationen af TRIPL på Post-Expo også interessant, da en af TRIPL’erne er ombygget fuldstændigt målrettet til kundesegmentet på messen.

I november præsenteres TRIPL på EICMA messen i Milano.

Om TRIPL:

TRIPL er det første elkøretøj af sin slags. TRIPL er designet til gavn for miljøet – og det gælder på flere områder. Den kører på el, og udleder ingen CO2 under kørsel. Med TRIPL kan vi nedbringe CO2-udledningen og være med til at skabe et renere miljø i byerne. TRIPL er derfor også godkendt til kørsel i de miljøzoner, som allerede findes i en lang række storbyer i Europa.

TRIPL har et fleksibelt opladningsmodul, hvis størrelse let og problemfrit kan tilpasses til de forskellige varer, der skal transporteres. Med en kapacitet på hele 750 liter og 200 kg, er det ingen sag at transportere relativt store og tunge varer. Lastrummet kan aflåses og yder en helt ny form for tyverisikring samt beskyttelse mod vind- og vejr, så fragten holdes tør og beskyttes mod nysgerrige blikke. Et yderligere highlight ved TRIPL er muligheden for at tilpasse førersædet individuelt til førerens kropshøjde. Tilsammen gør alle disse egenskaber TRIPL til et yderst ergonomisk og brugervenligt køretøj.

Tekniske data for TRIPL:

Tophastighed: 45 km/h
Rækkevidde: op til 100 kilometer
Bæreevne: 200 kg
Lastrummets størrelse: 750 liter
CO2-emissioner: 0 % under brugen
Opladningstid: 4-8 timer
Batteri: op til 8 kWh

Om GOVECS GmbH:

GOVECS GmbH er hjemhørende i München, hvor virksomheden udvikler og producerer elscootere efter de nyeste teknologiske standarder, der kombinerer urbant design, innovativ teknik og optimal sikkerhed. Virksomheden, som blev grundlagt i 2009, er derudover en veletableret OEM-producent (Original Equipment Manufacturer) og tilbyder konsulent- og ingeniørydelser over hele verden. Virksomhedens eget topmoderne udviklingscenter befinder sig i Wrocław i Polen. De vigtigste afsætningsmarkeder er Benelux-landene, Tyskland, Frankrig og Spanien.

TREFOR leverer el til 133.000 husstande, frisk drikkevand til 46.000 husstande og fjernvarme til 26.000 husstande i Trekantområdet. Derudover er TREFOR en af Trekantområdets største arbejdspladser og ønsker derfor at være en naturlig del af nyhedsstoffet lokalt, regionalt og landsdækkende.

Det betyder, at TREFOR gerne går i dialog med pressen enten proaktivt eller på opfordring fra medierne. Vi tilstræber at have et godt forhold til pressen og deltager gerne med udtalelser eller baggrundsinformation.

Vi har derfor udarbejdet en pressepolitik, som du kan læse uddrag fra i menuen til venstre, hvor vi også har samlet anden information af relevans for pressen.