TREFOR Vand fejrer Vandets Dag med to gange åbent-hus

Hvert år den 22. marts fejres FN’s internationale Vandets Dag verden over. Rent drikkevand er en essentiel fødevare og menneskets vigtigste ressource. I Danmark kan vi tappe frisk vand fra hanen, og i Trekantområdet kan vi prale af at have noget af Danmarks mest velsmagende vand.

I Trekantområdet markerer TREFOR i år Vandets Dag lidt på forskud med hele to arrangementer søndag d. 18. marts, et i Vejle og et i Fredericia, og håbet er, at mange har lyst til at kigge forbi til en sjov og anderledes oplevelse.

Vandets Dag gennemføres med åbent hus begge steder fra kl. 10.00-12.00. I Kaltofte Vandtårn i Fredericia kan man opleve udsigten over Fredericia. Kaltofte Vandtårn blev opført i 1955 og har en højde på 21 meter og en volumen på 1200 m3.

Søndermarkens Vandtårn i Vejle blev taget i brug i 1968 og har en højde på 32 meter og en volumen på 1200 m3, så her er udsigten fra toppen også et besøg værd.

Både ved Kaltofte Vandtårn i Fredericia og ved Søndermarkens Vandtårn i Vejle vil TREFOR Vands medarbejdere stå klar til at fortælle om vandets vej fra undergrunden til vandhanen, hvad TREFOR Vand gør for at passe på grundvandet, og hvordan vi i fællesskab sikrer frisk drikkevand til de kommende generationer.

Søndag den 18. marts 2018 kl.10.00-12.00: Søndermarkens Vandtårn, Søndermarksvej 138, 7100 Vejle

Søndag den 18. marts 2018 kl.10.00-12.00: Kaltofte Vandtårn, Kaltoftevej 18, 7000 Fredericia

Begge arrangementer er gratis. Det anbefales at tage varmt tøj på.

Der bydes på velsmagende og dejlige varme drikke fra Peter Larsen Kaffe.

Læs mere på trefor.dk/vandets-dag-2018

Om TREFOR Vand:

TREFOR Vand er en del af den nationale energikoncern EWII. TREFOR Vand ejer, driver, vedligeholder og udbygger anlæg til indvinding, behandling og distribution af rent drikkevand i Trekantområdet. TREFOR Vand ejer 10 vandværker, 3 vandtårne og en række beholderanlæg fordelt over hele forsyningsområdet.

TREFOR Vand leverer drikkevand til ca. 49.500 husstande i Trekantområdet. Som Danmarks tredje største vandselskab, er TREFOR Vand også ISO-certificeret. Certificeringen er din garanti for, at alle arbejdsgange og processer er tilrettelagt og udføres, så vi sikrer forbrugerne rent drikkevand af høj kvalitet.

• vand
  • trefor

EWII er en national energikoncern med internationale aktiviteter. Virksomheden tager aktivt del i udviklingen af fremtidens klimavenlige energiteknologier - herunder vindproduktion, elkøretøjer og brændselsceller – og velfærdsteknologiske løsninger.

EWII sælger energi og tilbyder energirådgivning og køleteknik. Derudover leverer EWII el, fjernvarme, fiberbredbånd og drikkevand.

EWII er en af Trekantområdets største private arbejdspladser med mere end 530 medarbejdere og omsætter for ca.  1,6 mia. kr. om året.