Danskerne elsker deres ferie – og særligt den romantiske af slagsen

Pressemeddelelse   •   Jan 10, 2017 10:26 CET

Ferie forbindes ofte med romantiske formål, og behovet for at rejse og dele ferieoplevelser med vores partner er heller ikke til at overse ifølge en ny undersøgelse fra Expedia.dk. Undersøgelsen afslører bl.a., at hele 88 pct. føler sig tættere på deres partner efter en rejse.

Danskerne har generelt mange feriedage sammenlignet med andre lande verden over, og det ser også ud til, at vi er blevet helt afhængige af ferie. Mere end 90 pct. af de adspurgte fastslår, at de føler sig gladere efter en ferie, og at ferie er decideret vigtigt for deres helbred og generelle velbehag.

At ferie er yderst højt prioriteret for danskerne ses også, når vi skal forhandle løn. Næst efter flere penge i hånden, efterspørger 34 pct. mere fleksible arbejdstider, mens 20 pct. foretrækker mere ferie.

Oplevelser og kvalitetstid

Når ferien skal afholdes, står nye og spændende oplevelser øverst på ønskesedlen for 67 pct. af de adspurgte. Herefter følger tid sammen med vores medrejsende (58 pct.) mens en romantisk ferie for hele 37 pct. er mest efterspurgt.

”Kvalitetstid med dem vi holder af, er fortsat en eftertragtet vare. Derfor overrasker det ikke, at tid – hvad end det er til ferie eller i form af fleksible arbejdstider fortsat er populær. Når vi rejser væk fra hverdagen, får vi mulighed for at trække vejret lidt dybere og genopdyrke de relationer, som vi måske har tendens til at glemme lidt i hverdagen.” udtaler Susanne Svensson, Expedia.

Ferie er vigtig for parforholdet

Ferie forbindes ofte med romantiske formål, hvad end det måtte være den første rejse som kærester, en romantisk get away eller måske bryllupsrejsen. Hele 91 pct. svarer, at ferie i nogen eller høj grad er vigtig for deres parforhold, mens 88 pct. føler sig tættere på deres partner efter en ferie.

Det er dejligt at have nogen at dele sine ferieoplevelser og -minder med, og hele 87 pct. svarer, at de foretrækker at rejse med en ledsager. Men når det kommer til valg af ledsager, er det ifølge 72 pct. af de adspurgte ikke vennerne eller den øvrige familie, som vinder, men derimod vores partner -. Og man kan da heller ikke fortænke danskerne i at længes efter romantiske gåture i vandkanten, hånd i hånd med vores udkårne.

Se supporterende data i vedhæftede pressemeddelelse.

Expedia.dk er en del af Expedia Group, verdens førende onlinebaserede rejsevirksomhed med adgang til hundredetusindevis af hoteller over hele verden (inklusiv både små lokale hoteller og store hotelkæder), mere end 400 flyselskaber samt et bredt udvalg af biludlejningsfirmaer og rejseoplevelser. Ved at kombinere valgmuligheder med avancerede søgeværktøjer hjælper Expedia.dk rejsende med at finde og sammensætte den rejse, der passer bedst til deres individuelle behov. Med Expedias prisvindende mobil-app er det nu også muligt at planlægge og booke flyrejser og hotelophold, mens du er på farten. Expedia app’en tilbyder en række værktøjer til at gøre din rejse lettere. Værktøjerne inkluderer bl.a. kort over lufthavnsterminaler, hotellers check-out tider og notifikationer om status på flyafgange, rutekort til dit hotel samt en masse andre funktioner. Ved at lave personlige pakkerejser, hvor fly og hotel blev booket sammen, sparede vores kunder sidste år mere end 680 kr. pr. booking (baseret på gennemsnitsprisen på en booking af en pakkerejse med fly + hotel).

Expedia.dk er en del af Expedia Inc. Virksomheden leverer brugerværdi for både fritids- og forretningsrejsende og assisterer rejseleverandører med merefterspørgsel og direkte bookinger. Via Expedia Media Solutions får annoncører mulighed for at nå et meget bredt publikum af rejseforbrugere. Expedia administrerer desuden bookinger for nogle af verdens førende flyselskaber og hoteller, for adskillige anerkendte brands, de mest besøgte hjemmesider og for tusindvis af aktive rejsepartnere via Expedia® Affiliate Network.

Expedia, Expedia.dk og Expedias fly-logo er varemærker eller registrerede varemærker tilhørende Expedia Inc. i EU og visse andre jurisdiktioner. Alle andre varemærker tilhører deres respektive ejere. ©2016 Expedia, Inc.

Få adgang til vores database:

Som verdens største online-rejsebureau med tusindvis af solgte rejser dagligt har vi adgang til en af de mest detaljerede databaser i verden på forbrugernes rejseadfærd. Hvis du som journalist eller medier vil have specifik viden til et emne, som du eller I er ved at skrive om, så tøv ikke med at kontakte os.

Kommentarer (0)