F-Secure sikrer det intelligente hjem med Sense

Den finske sikkerhedsvirksomhed, F-Secure lancerer nu F-Secure Sense – en intelligent boks, som sikrer alle opkoblede enheder i hjemmet. Med hjem hvor stadig flere forskellige enheder er på nettet, som f.eks. TV, ure og hvidevarer, har hackere og it-kriminelle nu adgang ad mange flere veje end familiens computere og smartphones. Derfor har F-Secure nu udviklet en løsning, som beskytter hele hjemmet.

- Computere, tablets og smartphones er ikke længere de eneste enheder, som er på nettet i vores hjem. siger Michael Toftegaard, Business Manager, Denmark and Norway hos F-Secure. I dag har vi TV, hvidevarer, overvågningssystemer, varme og ventilation, ja selv legetøj, som er på nettet i vores hjem. Og det stiller helt nye krav til sikkerheden, for samtidig får hackere og kriminelle flere indgange til hjemmet og flere steder at gøre skade.

F-Secure Sense er en hardwareløsning, som henvender sig til den almindelige forbruger. Det er en lille og elegant enhed, som kan stå hvor som helst i hjemmet. Man kobler sig på nettet gennem Sense-appen, der fungerer som en bro til den sædvanlige internetopkobling, og som sikrer, at også enheder, som ikke kan køre deres egne sikkerhedsprogrammer bliver beskyttede mod angreb og indtrængen.

Sikkerheden i Sense styres via F-Secures Security Cloud, der er en meget avanceret sikkerhedsløsning og løbende opdager og vurderer trusselsbilledet afhængigt af, hvordan trafikken på nettet ser ud.

- Det siger sig selv, at jo flere opkoblede enheder man har i hjemmet, desto flere angrebspunkter findes der. Der findes eksempler på, hvordan man har kunnet logge sig på videostreams fra babykameraer og ligefrem har udnyttet en intelligent pære for at nå ind på andres netværk. Med Sense kan vi nu tilbyde en stærk beskyttelse af hjemmets netforbindelser og enheder på en måde, som både er effektiv og nem for almindelige mennesker at sætte op, siger Michael Toftegaard.

F-Secure Sense sættes let op gennem en app, som også giver brugeren overblik over alle opkoblede enheder og hvilken slags trafik, der kører på netværket. Via Security Cloud kan Sense opdage og beskytte mod både kendte og potentielle sikkerhedstrusler.

F-Secure Sense kommer på markedet i løbet af foråret 2016, men kan allerede nu forudbestilles til kun 99 Euro, hvilket inkluderer 12 måneders abonnemnt på den medfølgende tjeneste. Derefter koster abonnementet 8 Euro om måneden. Når Sense lanceres bliver startprisen for enheden 199 Euro.

Læs mere her:
F-Secure SENSE
F-Secure Internet of Things
@FSecure_Sense

For yderligere information:
Michael Toftegaard
Business Manager Denmark and Norway
michael.toftegaard@f-secure.com

Martin Lund Nielsen, Kudos Kommunikation
martin@kudos.dk

• Computere, IT-teknologi, software

• f-secure