Gå til indhold
Michala Fischer-Hansen tiltræder som Executive Vice President for Falck Assistance Nordic og Elisabeth Milton er blevet ansat som ny Senior Vice President for Global HR.

Falck styrker den globale ledelse

Falck styrker den globale ledelse kommercielt og ift. forandringsprocesser med ansættelsen af ny EVP for Falck Assistance Nordic og en ny SVP for Global HR

“Jeg er glad for at kunne byde dem begge velkommen i Falck og til Executive Management. Vi har en ambitøs kommerciel dagsorden for vores assistanceforretning, som har øget effektiviteten over de senere år. I dag står Assistance med udfordringer, der kræver gode kommercielle kompetencer, som Michala Fischer-Hansen bidrager med,” siger Jakob Riis, CEO i Falck.

”Vi har også en vigtig dagsorden foran os med at skabe en model for at levere globale HR-ydelser, som fremmer effektivitet og giver sømløse løsninger af høj kvalitet til forretningen. Elisabeth Milton er en erfaren leder, som kommer med værdifuld viden fra service-industrien, hvor hun har stået i spidsen for store transformationer.”

Stærk kommerciel baggrund
Michala Fischer-Hansen kommer til Falck fra en stilling som Corporate Vice President for Global Public Affairs and Sustainability i Novo Nordisk. Hun har tæt på 20 års erfaring fra kommercielle roller i Novo Nordisk og er for nylig kommet hjem fra Australien, hvor hun var General Manager for Novo Nordisk i Oceanien.

”Jeg glæder mig til at blive en del af Falck og Executive Management og til at arbejde med Assistance-forretningen. Falck er en ikonisk virksomhed, som skaber værdi hver dag, og jeg ser meget frem til at være en del af den vigtige rejse, organisationen er på, og til at møde de nye kolleger,” siger Michala Fischer-Hansen.

Bred international erfaring
Elisabeth Milton kommer fra en stilling i Air Italy, hvor hun har været Vice President og en del af den øverste ledelse. Hun har en bred international erfaring med bl.a. 20 år hos SAS, hvor hun sad i en lang række ledelsesstillinger inden for kommerciel ledelse og ledte flere transformationsprocesser i komplekse organisationer.

”Jeg ser virkelig frem til at blive begynde i Falck og til den globale rolle. Falck er et stærkt brand og en virksomhed med en stolt historie. Der er stadig mange forandringer foran os, og jeg glæder mig til at være en del af denne transformation med fokus på at sætte en medarbejderdagsorden, der støtter forretningen og den kulturelle turnaround,” siger Elisabeth Milton.

Elisabeth Milton begynder i Falck i dag og Michala Fischer-Hansen kommer til Falck Assistance Nordic den 1. september 2019.

Med de nye direktionsmedlemmer ser Falcks Executive Management sådan ud:

Jakob Riis, President and CEO

Tor Magne Lønnum, Group CFO

Jakob Just-Bomholt, Executive Vice President, Ambulance

Michala Fischer-Hansen, Executive Vice President, Assistance (fra 1. september)

Anette Damgaard, Senior Vice President, Falck Healthcare

Miguel Buxó, General Counsel and Senior Vice President, Group Legal

Elisabeth Milton, Senior Vice President, Global HR

Kaspar Bach Habersaat, Vice President, Global Branding & Communications

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til Falcks kommunikationsafdeling på tlf. 7022 0307

Kategorier

Falck er internationalt førende inden for ambulancetjenester og healthcare. Gennem mere end 100 år har Falck samarbejdet med kommunale og nationale myndigheder med henblik på at forebygge ulykker, sygdom og nødsituationer, at redde og hjælpe forulykkede og nødstedte hurtigt og kompetent samt at rehabilitere syge og tilskadekomne.

Falck har aktiviteter i 30 lande og omkring 30.000 medarbejdere.

Global Communications

Pressekontakt +45 70 22 03 07

Velkommen til Falck DK!

Gennem mere end 100 år har Falck samarbejdet med kommunale og nationale myndigheder med hen-blik på at forebygge ulykker, sygdom og nødsituationer, at redde og hjælpe forulykkede og nødstedte hurtigt og kompetent samt at rehabilitere syge og tilskadekomne. Dette har gjort os internationalt førende inden for healthcare, ambulancetjenester og brandberedskab.

Falck har i dag aktiviteter i 26 lande og har omkring 25.000 medarbejdere.

Falck DK
Sydhavnsgade 18