Fermacell fortsætter klimafokus med nyt produkt

Pressemeddelelse   •   Feb 24, 2016 09:02 CET

Fibergipsproducenten Fermacell afslører to vigtige detaljer ved sit nye produkt to dage før lanceringen. Produktet er baseret på de samme bæredygtige ingredienser som Fermacell Fibergips, men hensynet til miljøet har endnu større fokus. Udover designer Lars Vejen har akustiker Richard Ballinger også været med til at udvikle produktet.

Klima og miljø har længe været centrale emner for Fermacell Danmark. Det vil de også være, når markedsdirektør Niels-Jørgen Pallesen fredag eftermiddag præsenterer firmaets nyeste satsning. Det sker foran en række inviterede medier, arkitekter og store virksomheder på Centralværkstedet i Aarhus.

”Vi har alle en udfordring med ressourcerne og er underlagt den verden, vi lever i. Derfor er det en vigtig del af Fermacells DNA at basere produkterne på udnyttelse af restaffald fra andre industrier. Vi vil efterlade den her verden, som vi har fundet den,” siger Niels-Jørgen Pallesen.

Fermacells nye produkt er designet i samarbejde med den kendte danske designer Lars Vejen, som også sætter en stor ære i at producere langtidsholdbare produkter.

”Jeg arbejder for at skabe langtidsholdbart og bæredygtigt design. Så Fermacells rene og ærlige materialer ligger godt i tråd med det. Uanset om det er naturens ressourcer eller kundernes penge, så er det vigtigt at håndtere dem med respekt,” siger Lars Vejen.

Derudover har akustiker Richard Ballinger også assisteret Fermacells tekniske eksperter i udarbejdelsen af det nye produkt.

For mere info:

Markedsdirektør Niels-Jørgen Pallesen, tlf. 41 41 79 09, mail: niels-jorgen.pallesen@xella.com

Lars Vejen, tlf. 21 21 99 51, mail: mail@larsvejen.dk

Fermacell Scandinavia er en del af tyske Fermacell GMBH og står for de samlede aktiviteter i hele Skandinavien, inklusiv de Nordatlantiske øer.

Størstedelen af de fibergips produkter der afsættes i Skandinavien kommer fra Fermacell’s fabrik i Seesen. – Den største af Fermacell’s fabrikker i Europa.