Ny salgschef til Damixa, FM Mattsson og Mora

Lars Bang Pedersen, 42 år, tiltræder i dag som salgschef for FM Mattsson Mora Group Danmark med ansvar for salg af de tre førende armaturbrands Damixa, FM Mattsson og Mora Armatur i Danmark. Lars bliver en del af det danske ledelsesteam.

Lars’ primære ansvarsområder bliver at skabe en tæt relation til kunder og samarbejdspartnere og sikre det vigtige link til slutbrugerne for på den måde at give både salg- og udviklingsafdeling indsigt i brugernes ønsker til fremtidens produkter. Lars får det daglige ledelsesansvar for det 7 mand store, landsdækkende team af sælgere og energirådgivere.

Lars er et kendt ansigt i VVS-branchen og har arbejdet med grossistverdenen de sidste 20 år. Han kommer senest fra en stilling som nordisk retail salgsansvarlig i Hansgrohe. Tidligere har Lars også arbejdet i Sanistål og Lemvigh-Müller. Lars har både en lederuddannelse fra HTS og en Højere Handelseksamen i bagagen.

- Jeg er ganske ydmyg overfor den rolle, jeg har fået. De muligheder, vi har med vores produkter ikke mindst på det energitekniske område, ser jeg frem til at tage fat på, siger Lars Bang Pedersen og fortsætter:

- Det at få lov til sammen med nogle af branchens dygtigste sælgere at repræsentere et kendt dansk designmærke som Damixa og de teknisk innovative svenske brands, der bygger på 150 års erfaring indenfor branchen, er en stor udfordring, og jeg glæder mig til at komme i gang.

Lars er 42 år, gift, har 2 børn og bor i Høng ved Slagelse.

• mora
  • fmmattsson
  • fmmattssonmoragroup
  • produktion
  • energibesparelse
  • danskdesign

FM Mattsson Mora Group, der er Nordens førende producent af armaturer, sælger, fremstiller og produktudvikler vandhaner og termostater under de stærke og veletablerede varemærker FM Mattsson, Mora Armatur og Damixa. Koncernen købte i 2014 danske Damixa. Damixa blev grundlagt i 1932 og producerer fortsat danskdesignede vandhaner på fabrikken i Odense. Virksomheden er en førende leverandør på det danske marked for armaturer og bruseløsninger og dækker de fleste behov til private og offentlige bygninger. I 2014 omsatte FM Mattsson Mora Group for over 1 mia. SEK og havde ca. 550 ansatte. Aktiviteterne er samlet i Mora i Sverige, hvor også hovedkontoret ligger.