Avanceret flash i miniformat

Japanske Nissin introducerer en rigtig lille flash, som trods sin størrelse er i konkurrence med betydeligt større og tungere modeller. Nissin i40, som modellen hedder, er kun 85 mm høj inklusive flashfod, men har alligevel et ledetal på hele 27 (ved 35mm & ISO100).

Avancerede funktioner

Trods sin størrelse og beskedne vægt på bare 203 gram har Nissin i40 professionelle funktioner som fx trådløs TTL, synkronisering ned til 1/8000 sekunds lukkertid, LED-lys til optagelse med regulering af lysstyrke i 9 trin. Flashhovedet kan drejes både vertikalt (90º) og horisontalt (180º). En flashfod i metal forstærker den professionelle fornemmelse.

Automatisk zoomreflektor

Den indbyggede zoomreflektor dækker et zoomområde på 24-105 mm og justeres automatisk efter hvilken brændvidde, der sidder på kameraet. Reflektoren har også en indbygget vidvinkelskive, som giver et meget blødt lys, og som gør, at et objektiv ned til 16mm vidvinkel belyses.

Specifikationer

Fatninger:  Canon, Nikon, Sony & FourThird
Ledetal (i meter):  27 (ved 35 mm zoom og ISO 100)
Zoomområde:  24-105 mm (fra 16 mm med vidvinkelskiven)
Batterier:  4 stk. AA
Genladetid:    0,1 ­– 4 sekunder
LED-lys brændetid:  3,5 time ved fuldt opladede batterier
Brændetid:  1/800 – 1/20.000 sekund
Farvetemperatur:  5600 Kelvin
Eksponeringskontrol:  E-TTLII / E-TTL (Canon), iTTL (Nikon), PTTL (Sony), TTL (FT)
Trådløse funktioner:  Trådløs TTL-slave & trådløs slave uden TTL
EV-kompensation:  -2 – +2 i halve trin
Eksponeringskontrol:  Synkronisering med første eller andet gardin, højhastigheds-synkronisering, røde-øjne-reducering, synkronisering med lang lukkertid (hvis dette understøttes af kameraet), FE/FV-lås (indstilles på kameraet).
AF-hjælpelys:  0,7 – 5 meter
Manuel effektindstilling.:  1/256 – 1/1
Videolys:  LED med indstilling af styrke i 9 trin
Størrelse (HxBxD):  85x61x85 mm