Focus Nordic overtager distributionen af B+W filtre i Danmark

Siden 1947 har B+W produceret kvalitetsfiltre, og er i dag en af verdens førende producenter. Per 1. oktober 2011 overtager Focus Nordic distributionen efter FoviTech.

Også Hans Venshøj Poulsen følger med over fra FoviTech, og kommer til at fungere som dansk salgsansvarlig for både B+W og Lowepro.

”Vi er meget glade for at kunne føje B+W til vores brede sortiment af stærke varemærker. B+W går aldrig på kompromis med kvaliteten, og anvender udelukkende glas i en meget høj kvalitet, fatningsringe i messing og den bedst tænkelige antirefleksbehandling – alt sammen for at kunne levere produkter i verdensklasse”, siger Karsten Rath, Nordic Marketing Director hos Focus Nordic.

B+W blev grundlagt i 1947 i Berlin af de to forretningskolleger Bierman og Weber. I 1985 gik firmaet sammen med Schneider Optical Works i Bad Kreuznach og sortimentet blev udvidet. B+W blev den første i verden med en coating, som beskytter mod vand og snavs, og som også er modstandsdygtigt over for ridser. Se mere på www.schneiderkreuznach.com

• Biograf, film, fotografi

• venshøj
  • distribution