Pentax Chameleon – stor europæisk designkonkurrence

Pressemeddelelse   •   Nov 09, 2010 14:00 CET

Skab dit personlige kamera

Kameraproducenten Pentax lancerer en spændende designkonkurrence for kreative forbrugere over hele Europa. Konkurrencen kaldes Pentax Chameleon og løber frem til søndag d. 9. januar 2011.

Konkurrencen er gratis at deltage i, og den løber af stabelen på det nye website http://chameleon.pentax.eu

Det nye Pentax Optio RS1000, som har fået kælenavnet Pentax Chameleon, er verdens første kamera med udskifteligt frontdesign. Du er unik, så hvorfor skal dit kamera ikke også være det? Konkurrencen går ud på at skabe det flotteste design til RS1000.

Vis dine venner dit design og bed dem stemme på dig. Jo flere ”Synes godt om” du får samlet, jo større er chancen for at vinde dit eget Optio RS1000.

Hver uge vælges en ny vinder, som udover et Optio RS1000 kamera får det vindende design eksponeret som baggrundsbillede på kampagne-sitet i en uge.

Muligheden for at ændre udseende ved at skifte forsiden gør dette kamera utroligt spændende, og der er stor interesse for kameraet, ikke mindst fra idrætsklubber og virksomheder. Med transparente ’plader’ kan man lave sit eget helt unikke design baseret på fotografier og illustrationer.

Må det bedste design vinde!

Pentax Optio RS1000 byder på en opløsning på 14 megapixels, en tydelig 3” LCD-skærm og 4x optisk zoom med 27,5 mm vidvinkel samt videooptagelse i HD-format. Kamerahuset er på størrelse med et kreditkort, hvilket gør det nemt at have med overalt. En spændende egenskab er det automatiske motivprogram, hvor kameraet selv vælger mellem femten forudindstillede programmer afhængig af situationen og optimerer sine indstillinger herefter, bl.a. følsomhed og lukkerhastighed.

For yderligere information: Focus Nordic Denmark, mail: info@focusnordic.dk, tlf.: 4485 3400.

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af nordens største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores største agenturer inden for foto er Pentax, Casio, Kodak og Panasonic, og på tilbehørssiden har vi SanDisk, Tamron, Tamrac, Velbon, Metz, Jobo, Steiner, Swarovski, Hähnel, Lensbaby, Hoya, Kenko, Nissin, LensPen og DustAid. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus.

Kommentarer (0)