FødevareBanken i Kolding mangler frivillige

Med stor opbakning blev FødevareBankens første introduktionsmøde for frivillige afholdt i Kolding. Her meldte alle deltagende sig som frivillige – men FødevareBanken kan godt bruge flere frivillige hænder.

Et vellykket første introduktionsmøde for frivillige blev i uge 45 afholdt hos FødevareBanken i Kolding. Til mødet blev ti engagerede mennesker klogere på FødevareBankens arbejde og alle meldte sig klar til at køre ud med første levering af overskudmad d. 11. december.

Én af de nye frivillige, der kommer til at køre overskudsmad ud i FødevareBankens kølebiler, er den pensionerede organist Jens Lauridsen.

”Jeg har i flere år tænkt på at melde mig som frivillig i FødevareBanken – og nu har både min kone og jeg meldt os som frivillige. Som pensionist vil jeg gerne have lidt at lave, nu hvor jeg har tiden til det. Og så kan jeg godt lide at møde mennesker. Jeg kan forstå, det er en stor glæde at komme ud til de sociale organisationer med overskudsmad, så det glæder jeg mig til,” fortæller Jens Lauridsen.

Næste introduktionsmøde for frivillige bliver d. 29. november. Martin Brink, Kolding-afdelingens driftschef, opfordrer alle interesserede til at kigge forbi Vejlevej 141 kl. 15-17, hvor han vil fortælle om frivilligarbejdet i FødevareBanken.

”Vi kan sagtens bruge endnu flere frivillige – så hvis man vil høre mere om vores arbejde fra madspild til måltid, så er man meget velkommen til helt uforpligtende at møde op til næste introduktionsmøde for frivillige,” siger Martin Brink.

Man er også meget velkommen til at ringe til driftschef Martin Brink på 60111680, hvis man vil have mere information om det at være frivillig i FødevareBanken.

FødevareBankens nye afdeling i Kolding kommer til uddele overskudsmad til sociale organisationer i Sydjylland og på Fyn, hvor det kan komme socialt udsatte børn, unge og voksne til gode.

• måltider
  • overskudsmad