FORD PRÆSENTERER PLATFORM FOR NY MONDEO GENERATION PÅ BILUDSTILLINGEN I DETROIT

Pressemeddelelse   •   Jan 10, 2012 12:42 CET

På den netop åbnede Internationale biludstilling i Detroit var fokus rettet mod Fords nye model i CD-segmentet Ford Fusion.

Ford Fusion bliver tilgængelig med forbrændingsmotorer, hybridløsninger og plug-in-hybrid. Sidstnævnte vil ifølge Ford blive verdens mest brændstoføkonomiske bil i mellemklassen idet ny Ford Fusion vil kunne køre over 43 km på en liter brændstof.

Men i et europæisk perspektiv er det af større betydning, at den nye Ford Fusion viser de første hints om den næste generation af den globale Ford Mondeo, som lanceres i Europa og Asien i 2013.

En af Fords målsætninger med den nye model i mellemklasse-segmentet er, at vise vores forpligtelse til at være globalt førende billeverandør – og blandt verdens førende, som leverandør af brændstoføkonomiske biler. Men samtidig har Ford øje for, at et iøjnefaldende design har en afgørende faktor i spillet om at tiltrække kunder.

Ifølge en presseinformation som blev offentliggjort i Detroit mandag, repræsenterer fronten af den nye Ford Fusion en videreudvikling af Fords globale designsprog, for de fremtidige mellemstore og mindre modeller. Det betyder, at designudtrykket giver en indikation af, hvordan en række europæiske modeller vil tage sig ud i fremtiden.

Ford Fusion – der afslører de væsentligste elementer af den kommende Mondeo generation – har en lav og slank profil, kombineret med kompakte dimensioner, rene linjer og en udpræget elegance.

Ford fortsætter samtidig filosofien om, at tilføre teknologier der hjælper føreren til en lettere og sikrere kørsel.

På Fords nye mellemklassebil præsenteres syv "must have"-teknologier, blandt andet aktiv fartpilot, automatisk start-stop (her for første gang kombineret med automatgear) og Active Park Assist - hvor bilen selv klarer parallelparkeringen.

Fusion vil også kunne fås med SYNC og MyFordTouch, hvor chaufføren kontrollerer og styrer centrale funktioner via stemmestyring, en touch screen eller via knapper på instrumentpanelet.

Modellen, som vises i Detroit bliver tilgængelig med både forhjulstræk og firhjulstræk. Om dette også bliver muligt i den næste generation af Ford Mondeo afsløres i slutningen af 2012, når flere detaljer om den nye Mondeo bliver offentliggjort.

Flere fotos fra det International Auto Show i Detroit bliver løbende tilgængelig på Fords globale mediecenter; www.media.ford.com

Følg Ford på PressecenterFacebookByFordFord.dkNyhedsbrev

Kontaktinformation:
Communication & Public Affairs Manager
Ford Motor Company

Ford Motor Company, a global automotive industry leader based in Dearborn, Mich., manufactures or distributes automobiles across six continents. With about 166,000 employees and about 70 plants worldwide, the company’s automotive brands include Ford and Lincoln. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information regarding Ford’s products, please visit www.fordmotorcompany.com.

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 51 individual markets and employs approximately 66,000 employees. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford of Europe operations include Ford Customer Service Division and 22 manufacturing facilities, including joint ventures. The first Ford cars were shipped to Europein 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.