”Nu kan vi bedre imødekomme vores kunders behov”

”Nu kan vi bedre imødekomme vores kunders behov”

Jakob Andersen bliver ny forretningsområdechef for Medical Systems i forbindelse med, at Fujifilm Danmark bliver en del af Fujifilm Nordic.
– Sammenlægningen af Fujifilm Nordic betyder, at vi endnu bedre kan imødekomme vores kunders behov, samtidig med at det øger vores muligheder for at påvirke produktudviklingen hos vores moderselskab i Japan.

Jakob Andersen er ikke helt ny på Fujifilm. Fra 2003 til 2006 arbejdede han på Fujifilm Danmark med ansvar for salg og implementering af CRS. Siden da har han været ansat hos en anden virksomhed i branchen, hvor han blandt andet har haft ansvar for mammografi og Digital X-ray. Rollen som forretningsområdechef for Medical Systems er en nyoprettet stilling i og med at Fujifilm Danmark bliver en del af Fujifilm Nordic, og Jakob er glad for at være tilbage i Fujifilm-familien.

De nordiske lande har mange ligheder, synes Jakob, når det gælder krav og ønsker til det medicotekniske udstyr, hvor arbejdsprocesser, ergonomi og patientkomfort sættes højt. Derfor tror han på, at sammenlægningen giver Fujifilm Nordic en kraftigere stemme i påvirkningen af produktudviklingen hos moderselskabet Fujifilm Japan.
– Vi bliver en stærk og kompetent stemme med fælles mål og strategi. For vores kunder bliver kontakten med service og salg varetaget af lokalt personale fra de respektive lande præcis som før, men i flere situationer bliver de fælles ressourcer en fordel for vores kunder. Jeg har altid selv elsket kombinationen af ”mand og maskine”, og med årene har jeg lært, at jeg får mest energi, når kollegaer og kunder rundt omkring mig trives og er tilfredse. Så trives jeg også selv bedst.

Også private relationer og familien er højt prioriteret af Jakob. Han bor i Jylland med sin hustru Stine og de to sønner Oskar på 8 år og Viktor på 10 år. Gården, som er hustruens slægtsgård, ligger en halv time fra Billund og Legoland. Mens Stine tager sig af hestene, foretrækker Jakob at lave mad eller håndværk. Han er også meget aktiv i den lokale sportsklub og elsker løb, crossfit og volleyball.
– At bo hvor vi gør giver mig en perfekt mulighed for let at flyve til Stockholm og andre hovedstæder i Skandinavien og Europa. Jeg føler mig privilegeret for at have fået den her unikke mulighed for at bruge mine erfaringer til fortsat at udvikle Fujifilm Nordic.