Scandic Food A/S

Scandic Food A/S går ind i Fuldkornspartnerskabet

Scandic Food A/S bliver fuldkornspartner den 1. juli, når de træder ind i Fuldkornspartnerskabet, der siden januar 2009 har arbejdet for at få danskerne til at spise mere fuldkorn for at forbedre folkesundheden.

”Vi forventer, at mærkningen med fuldkornslogoet vil være lige så stærkt et parameter for forbrugeren at købe ind efter som nøglehulsmærket, Ø-mærket og DANSK mærket. Vi vil ligeledes kunne tilbyde de af vores private label kunder, der ikke selv har tegnet fuldkornspartnerskab, at fuldkornslogoet kan sættes på deres fuldkornsprodukter” siger Maria Kristine Poulsen, marketingchef for Scandic Food A/S.

Til efteråret vil fuldkornsmærket være at finde på de ny introducerede Svansø økologiske havregryn. Ud over mærkningen på detailforpakninger, ønsker Scandic Food A/S også at tilføje fuldkornslogoet på foodservice produkter, som f.eks. 5-korns blandinger, fuldkornsris og -pasta. Maria Kristine Poulsen uddyber: ”For køkkener og kantiner både i den private og offentlige sektor er det vigtigt at kunne skilte med en sund profil, hvor fuldkornslogoet i den grad går ind og understøtter dette koncept”.

Scandic Food A/S ser frem til et godt og frugtbart samarbejde i Fuldkornspartnerskabet, som ud over fødevareproducenter og detailhandelen også består af Fødevarestyrelsen, Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen og Diabetesforeningen.

I Fuldkornspartnerskabet glæder man sig til at få Scandic Food A/S ombord. ”Det betyder meget hver gang en organisation vælger at træde ind i Fuldkornspartnerskabet og arbejde for den fælles vision. Det betyder, at det bliver nemmere og nemmere for danskerne at træffe et fuldkornsvalg, alle de steder vi kommer. Om det er i supermarkedet, i kantinen eller hos bageren” siger Rikke Iben Neess, kampagneleder for Fuldkornspartnerskabet.

Scandic Food A/S producerer og markedsfører en bred vifte af kvalitetsfødevarer i flere forskellige brands - heraf mest kendt i Danmark; Svansø og Skælskør Frugtplantage. Fælles for alle produkterne er, at smag og kvalitet altid har høj prioritet og at forbrugeren får en god smagsoplevelse hver gang. I dag beskæftiger Scandic Food A/S ca. 220 medarbejder i Danmark og blev etableret i 1986. Produktionsenhederne i Danmark fremstiller lige fra frugtbaserede produkter, condiments og specialiteter til poser med nødder, tørret frugt og ikke mindst havregryn. Siden 2016 hvor aktiemajoriteten i Dalby Mølle ved Kolding overgik til samme virksomhedsgruppe som Scandic Food A/S, er produktion af havregryn både økologiske og glutenfrie en del af produktporteføljen. Der produceres primært havregryn til private label - men siden uge 20 i år, findes der Svansø økologiske fin- og grovvalsede havregryn på hylden i Føtex og Bilka.