​Gratis gadefestival på Frederiksberg

Street Party indtager for femte år i træk boligområderne Stjernen og Søndermarkskvarteret på Frederiksberg. Det sker 19. og 20. august, hvor JIMILIAN, MELLEMFINGAMUZIK og Sleiman står øverst på programmet.

Inden de store navne går på scenen, hyldes gadekulturen med turneringer i street basket og street fodbold, dance battles, rap battle, parkour, street art og mange andre aktiviteter, så Frederiksberg vil få svært ved at pulsen ned igen.

Festivalen er arrangeret af gadeidrætsorganisationen GAME i samarbejde med Frederiksberg Kommune og en række lokale samarbejdspartnere og ildsjæle, som ønsker at sætte fokus på gadekulturen og –idrætten, der blomstrer på Frederiksberg, og som Street Party sætter spotlight på i løbet af de to dage.

Programmet sparkes i gang kl. 15 både fredag og lørdag, hvor de mange street-aktiviteter indhylles sensommerens solstråler, toner fra Street Partys resident DJ, DJ Graded, og stjernestøv fra hovednavnene, JIMILIAN, MELLEMFINGAMUZIK og Sleiman. På scenen afgøres det også, hvilken ung upcoming rapper der løber med Rap Kings-trofæet, og nogle af Frederiksbergs lokale unge talenter får lov at prøve kræfter med deres nye materiale på et stort publikum midt i boligområderne. Sideløbende dystes der om fede præmier i de mange konkurrencer og shows – og det hele er gratis.

- Det er femte gang, vi holder Street Party i Søndermarkskvarteret, og det er noget børnene og de unge i boligområdet glæder sig rigtig meget til hvert år. Vi har især rigtig mange frivillige børn og unge, som deltager på dagen, bl.a. med at stå i baren, dele flyers ud og hjælpe til med alt det praktiske. Street Party samler boligområdet og inviterer samtidig resten af byen til gadefestival, og det er altid en fantastisk dag. Desuden er der lokale unge, som optræder med sang og dans på selve dagen, før de etablerede kunstnere, og det har været en stor succes, siger boligsocial medarbejder og konfliktmægler i Søndermarkskvarteret, Hildur Thorisdottir.

På programmet er bl.a:
Dance battle v. Flow Dance Academy
Rap Kings Pop Up Rap Battle m. pengepræmier til de bedste lokale rappers
Street soccer-turnering v. FRB boldklub
Parkour jam og show v. Street X
Street art workshop v. Jens Stentoft
Street basket-turnering og -konkurrencer (m. kvalifikation til DM i street basket lørdag)

Hvor og hvornår
Fredag 21. august kl. 15.00-20.00
Boligområdet Stjernen
'For enden af Dronning Olgas Vej'
2000 Frederiksberg

Lørdag 22. august kl. 15.00-20.00
Boligområdet Søndermarkskvarteret
Borgmester Fischers Vej 6
2000 Frederiksberg

Følg med her, hvor program og kunstnere løbende bliver opdateret: https://www.facebook.com/events/970958169690125/

Street Party er arrangeret af Frederiksberg Kommune og GAME.

• dans
  • dj