Sæsonopstart i GAME Skovlunde

Gadesæsonen 2016 er nu skudt i gang i GAME Skovlunde. Det betyder, at byens børn og unge nu kan bevæge sig på ud på asfalten for at dyrke idræt på gaden, tage del i streetkulturen og være med i de fede turneringer og events. - Det er unge, frivillige GAME Playmakere, som får det hele til at ske i Skovlunde.

Dagene bliver længere, vejret varmere og gaderne summer af liv. Sommeren er påvej, og det betyder, at GAME Skovlunde nu kridter den rå asfalt op og starter træninger i street soccer, street basket og dans. I GAME Skovlunde er trænerne lokale unge, der har valgt at bruge deres tid og talenter på at uddanne sig til frivillige Playmakere og drive gadeidræt for Skovlundes børn og unge.

- Vores Playmakere har glædet sig usigeligt meget til at komme i gang med træningerne. De ved godt, at mange af de lokale børn ikke finder vej ind i de etablerede foreninger og er stolte af at være med til at tilbyde et fællesskab til børnene på deres måde, fortæller Maria Amrani, som er programkoordinator på Playmakerprogrammet.

Alle børn og unge i alderen 8-16 er velkommen til at dukke op til træningerne. Man behøver ikke have gået til det før. Man kan bare dukke op til træningerne, som er gratis. For 50 kr. kan man blive medlem af GAME og få en fed medlemsgave og muligheden for at komme med til GAME Finals i København til august.

GAME Skovlunde holder til ved Klub Ellekilde, og har ugentlige træninger i street soccer, street basket og dans.

Street soccer foregår onsdage, 19.00-19.45, på banen foran Klub Ellekilde.
Street basket foregår onsdage, 19.45-20.30, på banen foran Klub Ellekilde.
Dans foregår onsdage, 19.00-20.00, i Klub Ellekilde.

Sæt kryds i kalenderen 9. juni, hvor vi smider et fedt Street GAME i Skovlunde.

Om GAME
GAME er en non-profit organisation, som arbejder med gadeidræt og gadekultur. GAME driver ugentlige træninger i 30 udsatte boligområder rundt i hele landet samt i gadeidrætshuse i København og Esbjerg. Målet er at sænke tærsklen til idræt, så flere børn og unge kan være med

Til hver GAME-zone er der knyttet et team af frivillige Playmakere. Playmakere er unge, lokale, frivillige, der organiserer, faciliterer og afholder ugentlige træninger og andre fede aktiviteter i boligområdet. GAME Playmakers virker som rollemodeller i de udsatte boligområder og er en vigtig del af de sociale forandringer, GAME arbejder for.

GAME Playmakere
Formålet med GAME Playmakere er at etablere et netværk af unge i alderen 16-25 år, som vil indgå som frivillige instruktører og ledere i deres eget eller nærliggende boligområde. De unge uddannestil at bruge gadeidræt og street kulturen til at inkludere udsatte børn i alderen 8-16 år, så de bliver en del af et aktivt fritidsliv og positivt fællesskab på asfalten. GAME’s fleksible uddannelsesprogram har fokus på bæredygtighed, og er tilrettelagt så nye frivillige kan optages løbende og klædes på til at igangsætte træninger, og støtte op om events i de udsatte områder.

Er man cirka i aldersgruppen 16-25, og ønsker man at høre mere om at være Playmaker, så kontakt frivillig@gamedenmark.org.

• street soccer
  • playmakere