MARQ Collection

Garmin offentliggør MARQ™ Collection: En serie af connectede toolwatches, specialdesignet til det aktive liv, du lever

Garmin International, Inc., en del af Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN), offentliggjorde i dag i forbindelse med sit 30 års jubilæum MARQ Collection, en serie af connectede toolwatches i traditionel urmagerkvalitet, lavet med udgangspunkt i Garmins lange tradition for at designe udstyr til luftfart, motorsport, sejlads, outdoor-eventyr og sport. Garmin har redefineret multisport-urmarkedet, og nu har de skabt de ultimative connectede ure, der er udstyret med moderne brugervenlighed i form af smartwatch-funktioner: MARQ Aviator, MARQ Driver, MARQ Captain, MARQ Expedition og MARQ Athlete, der hver især er designet til dem, der har en passion for flyvning, motorsport, sejlads, outdoor-eventyr og sport.

"I de sidste 30 år har vi skabt produkter, der giver et boost til folks passion," sagde Dan Bartel, Garmins Vice President for Global Consumer Sales. "Og nu har vi gentænkt toolwatch’et med MARQ, en række ekstraordinære connectede instrumenter, der er autentiske ned i detaljen og inspirerer til nye eventyr."

MARQ Collection bruger nøje udvalgte materialer og er designet omhyggeligt med fokus på kvalitet, der hjælper med at garantere ydeevnen i de mest krævende situationer. Det giver et autentisk udtryk for ejerens højeste ambitioner. Urene er bygget af titanium, som er et let, men alligevel utrolig stærkt materiale, med et objektiv i ridsefast safirglas, der til sammen er kernen i alle MARQ ure. En kvalitetsrem eller -lænke fuldender looket, og ejeren kan tilpasse uret til sin stil med Garmins udskiftelige QuickFit remme.

Urene har en skærm, der altid er tændt og kan aflæses i sollys, GPS og avancerede sensorer som håndledsbaseret hjerterytmemåling pulsmåling og Pulse Ox2, så man kan tracke et bredt udvalg af sportsaktiviteter som løb, cykling, svømning og skiløb. Urene har også premium smartwatch-funktioner, herunder indbygget musiklagring, Garmin Pay™ kontaktløs betalingsløsning, smart-notifikationer og avanceret aktivitetstracking1 til daglig brug. Batteriets levetid varierer fra 12 dage i smartwatch-tilstand til 28 timer i GPS-tilstand og op til 48 timer i UltraTrac-tilstand.

Med avancerede funktioner, der er specifikke for hver model, og materialer, der er omhyggeligt udvalgt til hver kategori, er MARQ Collection designet med fokus på detaljen. Alle ure i kollektionen er bygget med formålet for øje – både i form og funktion.

MARQ Aviator

Kombinationen af børstet titanium og en poleret sort, keramisk GMT-urkrans giver MARQ Aviator et klassisk look. Uret har en luftfart-inspireret leddelt titaniumlænke med "swept wing"-design og mikrojustering, som er behageligt på håndleddet – både i cockpittet og på landjorden. GMT-urkransen giver piloter hurtig adgang til GMT-tid plus to yderligere tidszoner, der er repræsenteret med lokale lufthavnskoder på urskiven. MARQ Aviator leveres også med dedikerede luftfartsfunktioner, herunder kort med lufthavnsdetaljer og avancerede sikkerhedsfunktioner som direkte til-navigation, Nexrad vejrradar, en verdensomspændende lufthavnsdatabase og Garmin cockpit-integration.

MARQ Driver

Med over 250 berømte motorløbsbaner forudindlæst er MARQ Driver bygget til bilentusiasten. Det røde og carbon-grå motorløbstema går igen i hver detalje af uret; som DLC-belægning (Dimond Like Carbon), den børstede keramiske tachymeter-urkrans og hybridremmen – en carbon-grå titaniumurkasse på ydersiden for et slankt og raffineret look med røde silikoneled for bedre komfort i bilen. På motorløbsbanen kommer uret virkelig til sin ret ved at tilbyde automatiseret tidtagning af kørerens præstation, Auto Lap-omgangstider, live delta-tid og en track timer. Track Timer lader brugeren tage tid på biler fra yderkanten af motorløbsbanen. Funktionen beregner automatisk den gennemsnitlige hastighed og angiver det på tachymeter-skalaen på urkransen for at give den fulde motorløbsoplevelse.

MARQ Captain

Til dem, der er draget af havet, byder MARQ Captain på et maritimt farvetema med en dybblå keramisk urkrans med kapsejladstimer og en innovativ nylonrem. Remmen er vævet i det sydlige Frankrig med en væveteknik, der gør det muligt at blande tre blå toner i et unikt levende mønster, som understøtter urets maritime karakter. Remmen er designet til at kunne klare sig særligt godt i saltvand, og det tætvævede garn er laserskåret og smedet til metalholdere for at give et moderne og slankt udseende. MARQ Captain er en stor hjælp på dækket med innovative sejladsfunktioner, som gør en reel forskel under en kapsejlads som virtuel startlinje, tid til startlinje, og Tack Assist. Urskiven viser den aktuelle vindhastighed, temperatur og tidevandsinformation for hjemhavnen, så man kan afgøre, om forholdene er de rigtige til en dag på vandet.

MARQ Expedition

MARQ Expedition henter inspiration i vintage ekspeditionsinstrumenter og har en 360° kompasurkrans, barometer på urskiven i analogt design og en italiensk vacchetta-læderrem. Den hårdføre rem har et særligt tryk på bagsiden, som giver smidighed og komfort fra første gang, man har uret på. Den voksbehandlede søm beskytter tråden fra fugt, hvilket forhindrer at den flosser over tid. MARQ Expedition er lavet til den moderne eventyrer, og har TOPO kortlægning, indbygget højdemåler, barometer og kompas. MARQ Expedition er kompatibel med InReach® Mini satellitkommunikatoren3. En trådløs enhed-til-enhed-forbindelse gør det muligt for brugeren at fjernbetjene inReach Mini enheden for at kunne sende og modtage beskeder fra overalt i verden ved hjælp af MARQ. Den nye ekspeditionstilstand gør det muligt for eventyrere at tracke sikkert i flere uger, uanset hvor de begiver sig hen.

MARQ Athlete

Et præstationsoptimeret design og et carbon-gråt/signalgult farvetema gør MARQ Athlete til det oplagte valg for atleten. Urkransen viser det, der betyder mest for atleten, som f.eks. V02 max og restitutionstid, som kan ses med et enkelt øjekast på urskiven. Derudover indeholder MARQ Athlete avanceret løbedynamik for at kunne lave træningsstatistik, måle fremskridt og finjustere formen. Med sensorer til forskellige biometriske målinger kan atleter få indsigt i deres præstationer. MARQ Athlete giver de perfekte værktøjer til enhver konkurrence og booster vindermentaliteten hver dag.

MARQ-serien forventes i butikkerne i ultimo april 2019, og priserne varierer fra DKK 12.499 til 19.999 DKK. Læs mere på www.garmin.com.

MARQ-serien er den nyeste løsning fra Garmins outdoor-segment, som fokuserer på at udvikle teknologi og nye idéer, der kan forbedre brugernes oplevelser i det fri. Uanset om det gælder vandring, jagt, trailløb, mountainbiking, golf, dykning eller satellitkommunikation, er Garmins enheder vigtige værktøjer til outdoor-entusiaster på alle niveauer. Besøg www.garmin.com/outdoors, garmin.blogs.com og twitter.com/garmin for mere information om Garmins andre outdoor-produkter og tjenester.

I årtier har Garmin været en frontløber inden for ny GPS-teknologi, trådløse enheder og applikationer, der er designet til folk med en aktiv livsstil. Garmin arbejder inden for fem primære forretningsområder: Vejnaviagtion, luftfart, sport, marine og outdoor. Besøg Garmins presserum på garmin.com/newsroom for at få mere information, eller følg med på facebook.com/garmin, instagram.com/garmin, twitter.com/garmin, eller youtube.com/garmin.

1 Se Garmin.com/ataccuracy

2 Nøjagtighed af aktivitetstracking og fitnessmålinger

3 Kræver et aktivt satellitabonnement - BEMÆRK: Nogle steder er brugen af satellitkommunikationsenheder reguleret eller forbudt. Det er brugerens ansvar at kende og følge alle gældende love i de områder, hvor enheden er beregnet til at blive brugt.

Om fremadrettede udtalelser:

Denne pressemeddelelse indeholder fremadrettede udsagn om Garmin Ltd. og dets virksomhed. Disse udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. De fremadrettede begivenheder og omstændigheder, denne meddelelse omhandler, kan risikere ikke at forefalde og de faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, som kan påvirke Garmin, herunder, men ikke begrænset til de risikofaktorer, der er anført i årsrapporten i formular 10-K, for året der sluttede den 31. december 2011, indgivet af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31.983). En kopi af denne formular (10-K) er tilgængelig på www.garmin.com/aboutGarmin/invRelations/finReports.html. Ingen udsagn om fremtiden kan garanteres. I fremadrettede udsagn gælder kun pr. den dato, hvor de er fremsagt og Garmin påtager sig ingen forpligtelse til offentligt at opdatere eller revidere fremadrettede udsagn, hverken som følge af nye oplysninger, fremtidige begivenheder eller på anden måde.