Garmin® tildelt to NMEA® ærespriser: 2018 Årets Producent og 2018 Årets Teknologi

Garmin® tildelt to NMEA® ærespriser:

2018 Årets Producent og 2018 Årets Teknologi

Garmin er dermed det mest vindende marineelektronikfirma i 2018

Garmin er i dag blevet udnævnt til Årets Producent for fjerde år i træk af NMEA, National Marine Electronics Association. Prisen går til det mest anerkendte selskab inden for marinelektronikområdet og gives blandt andet for bedste support og service. Vinderen findes ved afstemning blandt medlemmerne af NMEA.

Garmin, verdens førende marineelektronikfirma1, har desuden vundet den eftertragtede ærespris NMEA Technologi Award for Panoptix LiveScope™ samt fire Product of Excellence Awards i følgende kategorier: GPS-kortplotter (MFD - multifunktionsdisplay), autopilot, multimedie og mobilapp.

Priserne blev annonceret på NMEA Convention & Expo 2018, der blev afholdt i sidste uge i Palm Beach Gardens i Florida d. 25.-28. september.

"Vi er meget stolte af at blive hædret af NMEA for både vores teknologi og support af vores produkter til forhandlere og kunder," udtaler Dan Bartel, Garmin vicepresident for global consumer sales. "Vores dedikation til at levere førsteklasses hardware, software og support er stærkere end nogensinde. Modtagelsen af disse ærespriser ser vi som et resultat af denne dedikation og som et bevis på, at vi har branchens førende produkter."

Et panel på fire dommere, heraf to medier og to NMEA-certificerede marineelektronikteknikere, evaluerede 16 nominerede produkter fra i år, før de tildelte Panoptix LiveScope prisen for Årets Teknologi. LiveScope, som også for nylig blev udnævnt til "Best of Show" på ICAST, er det første og eneste live-scanningsekkolod til lystfiskeri. Panoptix giver lystfiskerne revolutionerende live-gengivelse af strukturer, agn og fisk, under og omkring båden.

”LiveScope er det første og eneste live, realtids-scanningekkolod til fritidsbrug," sagde dommerne i kategorien Årets Teknologi. "Transduceren har to tilstande: Down og Forward. LiveScope er et innovativt system, der kombinerer scannings- og live-ekkolod til at levere realtidsbilleder af bundstrukturer, agn og fisk. Transduceren kan scanne op til 60 meter under eller omkring båden, selv når båden ligger stille. Når båden bevæger sig, stabiliserer den løbende ekkolodstrålen for at kompensere for bådens bevægelser."

Garmin vandt også kortplotter-kategorien for tredje år i træk med GPSMAP® 8624, en 24-tommer all-in-one touchscreen med den højeste skærmopløsning på markedet. GPSMAP 8624 kan forbindes til netværk med radar, autopilot, instrumenter, flere skærme, sensorer, fjernsynsmoduler, digital switching, termiske kameraer og meget mere.

I seks år i træk har Garmin modtaget den højeste placering i autopilotkategorien. I år for

GHP ReactorTM 40 Hydraulisk Autopilot med SmartPump. GHP Reactor var Garmins første autopilotsystem med AHRS-teknologi. Systemet er ekstremt brugervenligt, er nemt at installere og indeholder mange nyttige funktioner.

Garmin FUSION® modtog for tredje år i træk en pris i multimedieunderholdningskategorien for Apollo RA770 marineunderholdningssystem, der er verdens første marinestereo med touchscreen, har mulighed for Apple AirPlay® og indbygget Wi-Fi.

Endelig blev Garmins ActiveCaptain™ hædret i kategorien mobil-app. ActiveCaptain er en gratis alt-i-en mobil-app til sejlere, som forbinder elektronikken på båden med internettet for adgang til kartografi, softwareopdatering, off-ship planlægningsmuligheder, netbaserede tjenester og meget mere.

Garmins portefølje indeholder nogle af branchens mest sofistikerede kortplottere og touchscreen-multifunktionsdisplays, ekkolodsteknologier, high-definition radar, autopiloter, søkort, sejlinstrumenter og andre produkter og tjenester, der alle er pålidelige og brugervenlige.

I årtier har Garmin været pionér inden for GPS-navigation og trådløst udstyr designet til personer, der lever en aktiv livsstil. Garmin servicerer fem primære forretningsenheder, herunder bil-, luftfart-, sports-, marine- og outdooraktiviteter Få mere information og besøg Garmins virtuelle presserum på garmin.com/newsroom eller følg os på Facebook, Twitter eller YouTube.

1Baseret på rapporterede salgstal i 2017.

Garmin blev grundlagt i 1989 af Gary Burrell og Dr. Min Kao og er i dag en af de mest erfarne udviklere og producenter af avanceret GPS-teknologi. Garmin designer, producerer, markedsfører og sælger navigations-, kommunikations- og informationsenheder og applikationer - hvoraf de fleste fungerer ved hjælp af GPS-teknologi. Garmins produkter er udviklet til at tjene bilister, brugere af mobile og trådløse platforme, sports- og friluftsudøvere, søfarts- og luftfartsektorerne samt OEM applikationer. Garmin Ltd. er etableret i Schweiz, og dets vigtigste datterselskaber er placeret i USA, Taiwan og England. Virksomheden har mere end 8.500 medarbejdere i USA, Taiwan og Europa. Garmin beskæftiger flere end 1.000 ingeniører og sikrer således virksomhedens høje tekniske kompetence. Fra 1989 og frem til i dag har Garmin solgt flere end 100 millioner navigationsenheder på verdensplan. Garmin har været et profitabelt fortagende siden sin grundlæggelse. I Europa har Garmin kontorer i Southampton, München, Wurzburg, Paris, Barcelona, Milano, Lissabon, Graz, Bruxelles, Lohja og Skandinavien. I alle andre europæiske lande, distribuerer Garmin sine produkter via udvalgte importører, der også er ansvarlige for marketing, distribution, product management, mapping og forhandler- og kundesupport. Alle danske og nordiske forhandlere forsynes via Garmins eget logistikcenter i Allerød. For yderligere information, se her: http://www.garmin.com/dk/

Om fremadrettede udtalelser:

Denne pressemeddelelse indeholder fremadrettede udsagn om Garmin Ltd. og dets virksomhed. Disse udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. De fremadrettede begivenheder og omstændigheder, denne meddelelse omhandler, kan risikere ikke at forefalde og de faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, som kan påvirke Garmin, herunder, men ikke begrænset til de risikofaktorer, der er anført i årsrapporten i formular 10-K, for året der sluttede den 31. december 2011, indgivet af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31.983). En kopi af denne formular (10-K) er tilgængelig på www.garmin.com/aboutGarmin/invRelations/finReports.html. Ingen udsagn om fremtiden kan garanteres. I fremadrettede udsagn gælder kun pr. den dato, hvor de er fremsagt og Garmin påtager sig ingen forpligtelse til offentligt at opdatere eller revidere fremadrettede udsagn, hverken som følge af nye oplysninger, fremtidige begivenheder eller på anden måde.