Nyhed: Ifö lancerer ny eksklusiv badeværelsesserie

Pressemeddelelse   •   Dec 01, 2015 10:06 CET

Ifö Spira Art formet af den scandinaviske natur

Efter mere end tre års design- og udviklingsarbejde lancerer Ifö nu en spritny serie af designprodukter til baderummet. Den nye serie har fået navnet Spira Art og er skabt af den velrenommerede og verdenskendte designer Knud Holscher.

Ifö har fremstillet porcelæn i snart 130 år, porcelæn til badeværelser i 80 år og er kendt for kvalitetsprodukter til baderummet. Med lanceringen af Spira Art præsenterer Ifö nu endnu en stærk designserie til det moderne skandinaviske baderum.

Stærkt skandinavisk design

Inspiration til den nye serie har designeren Knud Holscher fundet i Skandinaviens dramatiske natur og især i mødet mellem blødt og hårdt.

”Det konstante møde mellem hårdt og blødt, koldt og varmt er karakteristisk for den skandinaviske natur og Skærgården. En interaktion og en kontrast mellem dramatik og ro. I designarbejdet med den nye badeværelsesserie, Spira Art, er det netop dette kombineret med den skandinaviske kvalitet, vi har fokuseret på,” siger Knud Holscher, den prisvindende designer bag den nye serie.

Skandinavisk natur har altid været en vigtig inspirationskilde for Ifös produkter, og det er med baggrund i netop naturens rene udtryk, at virksomhedens produkter designes, og idéerne fødes.

”Ifö Spira Art er et vartegn for Ifö, hvor Holscher viser sin tydelige inspiration fra Skandinavien. Her mærkes de bløde former i forreste række, hvor produkterne møder mennesket og en hård bagkant, hvor toilet møder væggen,” siger Jacob Justesen, nordisk produktchef på Ifö.

Funktionalitet og design i smuk forening

I den nye badeværelsesserie fra Ifö er der tænkt over både design og funktionalitet, og det fine makkerpar går smukt hånd i hånd i de nye produkter. Det er mundet ud i en serie, hvor der i designet er efterstræbt så glatte overflader som muligt, hvilket på en og samme tid er både en fryd for øjet og en praktisk løsning.

Alle produkter i serien er dækket med glasuren Ifö Clean, som forsegler porcelænets mikroskopiske porer. Det giver et elegant glat look og gør samtidig overfladen hård, hvilket letter rengøringen af baderummet.

De nye toiletter er designet uden den traditionelle skyllekant, hvilket ikke kun gør dem flottere, men også gør dem lettere at rengøre og dermed mere hygiejniske end traditionelle toiletter. Ydermere er toiletterne designet, så de sparer på vandet. Takket være en ny påfyldningsventil mindskes vandforbruget med cirka en halv liter vand hver gang, der trækkes ud, uden at effekten bliver mindre.

Serien Ifö Spira Art består af to håndvaske og to toiletter, henholdvis et vægmonteret og et gulvstående. Ifö Spira Art er på markedet fra februar 2016.

Fototekster:

Foto 1: Den nye badeværelsesserie Spira Art fra Ifö har i sit design fundet inspiration i den Skandinaviske natur og mødet mellem hårdt og blødt.

Foto 2: Den nye baderumsserie Spira Art fra Ifö er på samme tid helt enkel og yderst eksklusiv i sit design og udtryk, og tilfører et enkelt og elegant udtryk til det moderne baderum.

Foto 3: Der er tænkt over alle detaljer i den nye serie Spira Art fra Ifö. De nye toiletter er designet uden skyllekant, hvilket gør dem både mere elegante og langt mere hygiejniske end traditionelle toiletter.

Foto 4a + 4b: Den nye håndvask fra Ifö Spira Art er med sine linjer og glatte overflader et perfekt indspark i den moderne Skandinaviske baderumsindretning.

Foto 5: I den nye baderumsserie fra Ifö er porcelænet dækket med glasuren Ifö Clean, som forsegler porcelænets mikroskopiske porer, hvilket gør overfladen ekstra hård, glat og let at holde ren.

Foto 6a + 6b + 6c+6d: Serien Ifö Spira Art består af to håndvaske og to toiletter, et vægmonteret og et gulvstående.

Vejledende priser på fotos:

Yderligere oplysninger:

Vedr. produkter: Jacob Justesen, nordisk produktchef keramik, Ifö, tlf.: +358 505 946 496 eller jacob.justesen@geberit.com

Vedr. pressemateriale: Anne Thomsen, Kragelund Kommunikation A/S, tlf.: 87 88 20 38 eller at@kragelund-kommunkation.dk

Den globalt opererende Geberit Group, er europæisk leder inden for sanitetsprodukter. Geberit opererer som en integreret koncern med en stærk lokal tilstedeværelse i de fleste europæiske lande, hvilket giver enestående merværdi hvad angår sanitets teknologi og badeværelses keramik. Produktionen omfatter mere end 30 produktionsanlæg, hvoraf seks er beliggende i udlandet. Koncernen har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med mere end 12.000 ansatte i over 40 lande, genererede Geberit et nettoomsætning på 2,8 mia. CHF i 2016. Geberit-aktierne er noteret på SIX Swiss Exchange; Siden 2012 har Geberit-aktien været med i S MI (Swiss Market Index)

PDF-dokument Word-dokument

Kommentarer (0)