Stilrent toilet bekæmper snavs og skidt

Pressemeddelelse   •   Sep 01, 2016 10:27 CEST

Ifö Spira

Det er et velkendt faktum, at de færreste nyder at gøre rent. Det gælder især, når det kommer til rengøring af toilettet. Derfor lancerer Geberit nu en ny Ifö toiletserie, som forener skandinavisk minimalisme med løsninger, der fremmer hygiejnen og går til kamp mod snavs og skidt.

De fleste kan komme på en lang række af ting, de hellere vil bruge tiden på end at gøre toilettet rent. Som producent af badeværelsesmøbler og toiletter har Geberit taget opgaven med at begrænse rengøringen på sig og bidrager nu til, at vi kan tilbringe kortere tid med klud og skurebørste i hånden på badeværelset.

Løsningen kommer i form af de nye Ifö Spira toiletter, der er designet af den danske arkitekt Knud Holscher, med inspiration fra den skandinaviske natur og organiske minimalisme. Samtidig har Geberit udtænkt en række funktionelle løsninger, der fremmer hygiejnen og gør rengøringen nemmere.

”Design handler ikke kun om overflade. Hvis man vil skabe godt design, har det indre lige så stor betydning som det ydre. Det gælder især på badeværelset, hvor hygiejne og nem rengøring har enormt stor betydning. Ingen gider jo gøre rent, og det er vores opgave at designe produkter, der holder snavset på afstand,” siger Jacob Justesen, Nordic Product Manager hos Geberit.

Ingen kanter til snavs

De fleste klassiske toiletter har en lukket skyllekant rundt i toppen af kummen, men med det nye Ifö Spira toilet gør Geberit op med den idé. Skyllekanten er nemlig helt væk i toilettet, der er udarbejdet i ét sammenhængende stykke. Dermed er der ingen kanter, som snavs og kalk kan sætte sig fast i, og det gør rengøringen meget nemmere.

”Toilettet har et elegant design helt uden kanter. Når der ikke er kanter, er der ingen steder, bakterier og snavs kan sætte sig, og det giver en markant bedre hygiejne. Samtidig giver det et flot organisk udtryk,” fortæller Jacob Justesen.

Også godt for miljøet

Ifö Spira toilettet er beklædt med den innovative Ifö Clean glasur. Den rengøringsvenlige glasur lukker de mikroskopiske porrer i porcelænet og gør overfladen hård og glat. Det kantfri toilet og den innovative glasur resulterer tilsammen i et minimalt rengøringsbehov, og på den måde skåner Ifö Spira toilettet også miljøet for unødvendige rengøringsmidler.

Toiletskålen er specielt udviklet med en patenteret skylleteknik, som gør det muligt at skylle effektivt med meget små mængder vand. Toilettet leveres som standard med et sparreskyl på 2/4 liter vand, men ved behov kan skyllet nemt ændres til 3/6 liter. Så bliver det ikke nemmere at spare på vandet.

Foto: Med det nye Ifö Spira toilet gør Geberit op med idéen om en skyllekant, og resultatet er et stilrent toilet med bedre hygiejne, som er nemmere at gøre rent.

Yderligere oplysninger:

Vedr. produkter: Karin Busk Thygesen, Geberit, tlf. 86 74 10 86, mail karin.buskthygesen@geberit.dk

Den globalt opererende Geberit Group, er europæisk leder inden for sanitetsprodukter. Geberit opererer som en integreret koncern med en stærk lokal tilstedeværelse i de fleste europæiske lande, hvilket giver enestående merværdi hvad angår sanitets teknologi og badeværelses keramik. Produktionen omfatter mere end 30 produktionsanlæg, hvoraf seks er beliggende i udlandet. Koncernen har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med mere end 12.000 ansatte i over 40 lande, genererede Geberit et nettoomsætning på 2,8 mia. CHF i 2016. Geberit-aktierne er noteret på SIX Swiss Exchange; Siden 2012 har Geberit-aktien været med i S MI (Swiss Market Index)

PDF-dokument Word-dokument

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.