Kvinderne bag Geek Girl Magazine er nomineret til årets Ivækstpris 2013

Siden 2009 har Henriette Weber lavet de ekstremt succesfulde Geek Girl Meetups i København. I maj 2012 tog hun en chance og tænkte at hvis de events skulle bestå, skulle de have en berøringsflade med de kvinder, der var interesserede i det vi kalder for ”digitalitet”, dvs. brugte og ville udvikle sig selv, og evt. sin virksomhed, ved hjælp af digitale værktøjer. Det blev starten på  netværksgruppen ”Geek Girl Danmark”, der nu tæller over 800 kvinder, og er en af de mest aktive grupper indenfor IT i Danmark.

”Efter at 3 kvinder i gruppen havde skrevet til mig, at de havde fået job i IT-branchen igennem os - så vidste jeg at jeg havde noget meget specielt mellem hænderne - noget jeg og Maria stadigvæk føler hver dag” siger Henriette Weber.

Geek Girl Magazine (geekgirlmag.dk) startede i 2012 som ventil for netværket, men er nu vokset til et magasin, hvor mange med interesse for digitalitet har deres daglige gang. Magasinet dækker alt fra online business udvikling, hvordan du lærer at kode, guides til sociale medier, app-anmeldelser, grafik og foto, og meget mere.

I juni 2013 blev Maria Fynsk Norup, der har flere års erfaring som professionel webredaktør i online magasin-verdenen, Editor-in-Chief med ansvar for at skubbe magasinet yderligere igang. Idag er hun partner og Editor-in-Chief af Geek Girl Magazine, hvor Henriette Weber er CEO og står for forretningsudviklingen.

”Det er utroligt inspirerende at bidrage til nyhedsflowet mellem Geek Girl Magazine og resten af verden. Vi kan se at magasinet vækster kontinuerligt, og vi er på ganske kort tid blevet en stemme, der bliver hørt i erhvervslivet. Det fascinerer mig utroligt meget” siger Maria Fynsk Norup.

Uanset udfaldet af afstemningen om årets Ivækstpris, er vi utroligt glade for muligheden for at sætte fokus på de mange seje iværksætterkvinder, vi har i Danmark. Vi synes desuden at det er en stor ære at få lov til at være med til at forbedre ratioen mellem kvinder og mænd i iværksætternationen Danmark.

Stem på os til Ivækstprisen 2013 via dette link: http://ivaekstprisen.ivaekst.dk/stem.php?id=1

• Virksomhed, generelt

• digitalitet
  • teknologi