Dunlops high performance-dæk indtager pole positions i magasintests

Dunlops high performance-dæk indtager pole positions i magasintests

København d. 17. marts 2014 –Sport BluResponse er et high performance-sommerdæk. Det leverer imponerende resultater herunder glimrende præstationer inden for vådgreb. Dækket går heller ikke på kompromis med dækkets slidstyrke og der er vigtige besparelser at hente på brændstofforbruget. Siden sidste år, hvor Dunlop lancerede Sport BluResponse, har dækket fået topplaceringer i adskillige magasintests.

Dækket indeholder polymerer fra motorsporten, der giver øget kontakt med vejbelægningen og dermed bedre vådgreb og bremseegenskaber. Med en BA i EU-dækmærkeklassificering[1] inden for henholdsvis rullemodstand og vådgreb[2] er dækket også et af de højest klassificerede dæk på markedet i dag.

I vådt føre drager Sport BluResponse fordel af store midterriller, der effektivt bortleder vandet særligt ved høj hastighed og yder førsteklasses sikkerhed mod akvaplaning. Sammenlignet med adskillige af de vigtigste konkurrenter[3] tilbyder Sport BluResponse også imponerende bremseegenskaber i vådt føre med op til 3 meter kortere bremselængde sammenlignet med konkurrenternes gennemsnitsresultater i testen. Dækkets suveræne egenskaber viser sig også i håndtering i vådt føre med op til 3% bedre resultater i forhold til gennemsnitsresultatet for de testede konkurrenter. Det solide vejgreb giver Sport BluResponse en A-klassificering ifølge den europæiske dækmærkningsordning.

På grund af den lave varmeudvikling i dækkets nederste materialelag og den optimerede form og konstruktion giver det nye Sport BluResponse en væsentligt lavere rullemodstand. Sammenlignet med forgængeren er Sport BluResponse's rullemodstand 30% bedre, hvilket giver det en B-klassificering inden for EU-dækmærket. B-klassificeringen understøttes af andre af dækkets toppræsterende egenskaber såsom et reduceret støjniveau takket være de lukkede skulderriller samt længere levetid for dækket som en følge af den optimale trykfordeling.

Sport BluResponse tager pole position i magasintests

Siden Dunlop lancerede Sport BluResponse er dækket blevet erklæret for testvinder i ikke færre end 8 magasiner, og det har modtaget priser i i alt 10 magasiner i løbet af 2013. Auto Bild i Tyskland, Finland og de baltiske lande og ACE Lenkrad/GTU i Tyskland[4] erklærede det nye dæk for "Bedst i test". Sejrene kom kun få uger efter, at Auto Express i Storbritannien priste det nye BluResponse som værende “en værdifuld tilføjelse til brandets sortiment,” og hvor det kom ind foran sine vigtigste konkurrenter. Og det faktum at dækket efterfølgende blev "Bedst i test" i Auto Motor & Sport Tyskland og Sverige samt Auto Zeitung, har bestemt bevist Dunlop Sport BluResponse´s styrke.

Oversigt over tilgængelige dimensioner og klassificeringer

Dimension og type

205/60R15 91V

185/65R14 86H

CB

[1] De viste klassificeringer er kun estimater og kan ændres. De endelige klassificeringer for dette nye dæk vil fremgå ved lanceringen på markedet.

[2] 58 % af de i alt 62 lancerede dimensioner

[3] Sammenlignet med den gennemsnitlige performance for fire af de vigtigste konkurrenter. Testet af TÜV SÜD Automotive i september 2012 på foranledning af Goodyear Dunlop.  Dækdimensioner: 205/55 R16 91V, testbil: VW Golf, teststeder: Mireval (FR), Papenburg (TY) og Garching (TY), rapport nr. 76249744

[4] 195/65R15 91V, No. 2, Febr. 15, 2013, Testvinder, Meget anbefalelsesværdigt

[5] De viste klassificeringer er kun estimater og kan ændres. De endelige klassificeringer for dette nye dæk vil fremgå ved lanceringen på markedet.

[6] De viste klassificeringer er kun estimater og kan ændres. De endelige klassificeringer for dette nye dæk vil fremgå ved lanceringen på markedet.

Om Dunlop

Dunlop er en af verdens førende producenter af high performance- og ultra high performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsporten. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Med sit konstante fokus på at optimere køreglæden tilbyder Dunlop alle typer bilister fordelen ved de nyeste dækteknologiers performance og levetid, bl.a. med RunOnFlat-teknologi, der er monteret på prisvindende biler som f.eks. Mini, BMW, serie 1, serie 3, serie 5/6, serie X5/X6 med flere.

Mange af verdens førende bilproducenter monterer Dunlop-dæk som standardudstyr, heriblandt Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz, VW og Porsche.

Du kan læse mere om Dunlop på hjemmesiden http://www.dunlop.eu/