Goodyear cykeldæk med på Eurobike

Goodyear cykeldæk med på Eurobike

Goodyear kan med stolthed annoncere sin deltagelse på den kommende Eurobike-messe i Friedrichshafen, Tyskland. Dette markerer den første gang, hvor Goodyears nye sortiment af førsteklasses cykeldæk kommer med på Europas største cykelsportsmesse. Goodyear, der sammen med sine distributører vil være til stede i Hal A3 på stand 103, den 8-10 juli, ser frem til at møde nuværende og potentielle kunder fra Europa og ud over Europas grænser.

“Efter den varme modtagelse, som brandet fik på Sea Otter Classic-festivalen (i USA), og den efterfølgende, overvældende efterspørgsel på produktet, stod det klart for os, at deltagelse i Eurobike var et absolut 'must',” fremfører Luke Musselman, der er leder af projektet. “Med en fuldt booket aftalekalender med OEM-, distributør- og medieaftaler har vi fuld tillid til vores evne til fortsat at skabe ekspansion for brandet på det europæiske marked. Vi er begejstrede over at møde flere Goodyear Wingfoot-fans og få flere ryttere, der kører på førsteklasses Goodyear-cykeldæk.”

“Det har været en absolut fornøjelse at arbejde sammen med Goodyear-cykler,” tilføjer Geoff Gulevich, én af Goodyears professionelle ryttere. “Lige fra testfaserne til prototyperne har jeg har været dybt imponeret over produkternes og brandets reaktionsevne. Deres team's hårde arbejde over de seneste 2 års udvikling viser Goodyears engagement i cykelmarkedet, og vi ser frem til vores næste fælles vækstfase.”

Goodyears forretningsenhed med premium-cykeldæk arbejder på at skabe ekspansion inden for sine globale kommercielle partnerskaber, især med de europæiske distributører, der bedst kompletterer de aktuelle bestræbelser, som leveres af Paligap, Indian Summer og Merida & Centurion Group. De deltagende detailforhandlere opfordres til at kontakte deres repræsentanter fra de ovenfor nævnte distributører med henblik på at aftale et møde og få demonstreret hele Goodyears produktsortiment af premium-cykeldæk.

Goodyear debuterede med sine road-, transit-, all-terrain- og mountain bike-dæk på Sea Otter Classic-festivalen i Monterey i USA. Og Goodyear har desuden lanceret et globalt kommercielt netværk med distribution i USA/Canada (Hawley-Lambert), Storbritannien (Paligap.cc) og Tyskland/Østrig (Merida & Centurion Group).

Du kan finde yderligere oplysninger om dæk, dimensioner og de anvendte teknologier her: https://www.goodyearbike.com/

For EMEA-forespørgsler:
Mike Johnston – mike.johnston@goodyearbike.com

For medieaftaler:
Logan VonBokel – media@goodyearbike.com

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 65.000 personer og producerer sine produkter på mere end 48 fabrikker fordelt på 22 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.