Krone godkender nye Goodyear ULTRA GRIP MAX T-vinterdæk til deres anhængere

Bruxelles, 16. oktober 2015 – Krone er blevet den første trailerproducent, der tilbyder Goodyears nyeste vinterdæk som originalt udstyr. Den kendte producent har godkendt Goodyear ULTRA GRIP MAX T i størrelserne 385/65R22.5 og 385/55R22.5 til trailere, der anvendes under strenge vinterforhold.

”Det glæder os meget, at Krone er blevet den første trailerproducent, der har godkendt vores nyeste ULTRA GRIP MAX T-vinterdæk til,” udtaler Peter Platje, direktør for OE Sales Truck Tires Goodyear Dunlop i Europa, Mellemøsten og Afrika. ”Vores nye Goodyear ULTRA GRIP MAX-dæks fremragende vinter-ydelse hjælper køretøjer med at fungere under strenge vinterforhold og holder dem kørende.”

Det nye ULTRA GRIP MAX-vinterdækssortiment til lastbiler giver op til 40 % bedre vejgreb på sne, selv når dækket er 50 % slidt, og op til 15 % højere kilometertal. . ULTRA GRIP MAX S-fordæk og ULTRA GRIP MAX D-trækdæk er dedikerede vinterdæk til lastbiler, og de har begge det officielle vinterdæk-mærke med de 3 tinder og snefnugget (3PMSF) samt M+S-symbolet. Selv når drivdækkene er 50 % slidt , er de stadig berettigede til 3PMSF-mærket. Goodyears nye sortiment af vinterdæk til lastbiler er med denne særlige funktion med til at holde lastbiler kørende og giver både chauffører og flådeadministratorer ro i sindet.

ULTRA GRIP MAX T-trailerdækket er udviklet til at klare strenge vinterforhold og har både 3PMSF-mærket samt M+S-symbolet. Den fulde specifikation for de dæk, som Krone monterer, er 385/65R22.5 160 K 158 L og 385/55R22.5 160 K 158 L.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 67.000 personer og har 50 produktionssteder i 22 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien.

Goodyear Dunlop Europes dæksortiment til erhvervskøretøjer, busser og rutebiler omfatter mere end 400 forskellige dæk i 55 størrelser. Mange af verdens førende bilproducenter monterer Goodyear-dæk som standardudstyr, herunder DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania og Volvo. Goodyear leverer også dæk til alle større trailerproducenter. Med Fleet First, som omfatter TruckForce-servicenetværket, ServiceLine 24h-vejhjælp, FleetOnlineSolutions online-managementsystem og Goodyear Retread Technologies, leverer Goodyear et af de bredeste sortimenter af specialdesignede tjenester i branchen.

Hvis du vil vide mere om Goodyear og virksomhedens produkter, kan du besøge www.goodyear.com.