Udfordring accepteret og mødt: Dunlop lancerer AA-dækstørrelser til markedet

Udfordring accepteret og mødt: Dunlop lancerer AA-dækstørrelser til markedet

Sport BluResponse har den højeste klassificering inden for europæisk dækmærkning

I dag offentliggør Dunlop, at de lancerer AA-klassificerede dæk i fire dækstørrelser fra deres Sport BluResponse-serie. Lanceringen vidner om Dunlops succes med en udfordring, virksomheden gav sig selv i 2012 – da de præsenterede deres første AA-konceptdæk, for at få AA-dæk ind på markedet. AA-mærkningen er den højeste klassificering i den europæiske dækmærkningsforordning. AA betyder, at dækket er mærket med "A" i både brændstofeffektivitet og vådgreb. "A"-mærkning i brændstofeffektivitet betyder, at dækkets rullemodstand er blevet reduceret sammenlignet med forgængeren. Lanceringen af AA-dæk, som starter i dag, forbedrer Dunlops markedsposition inden for dækmærkning og vidner om deres store drive inden for innovation.

“Akkurat ligesom Dunlop-kørerne ønsker at skabe et liv med konstante fremskridt, ønsker vi i virksomheden at inspirere til konstant innovation,” siger Alexis Bortoluzzi, Brand & Strategy Director EMEA. "Da vi udviklede AA-konceptdækkene for tre år siden, gav vi os selv den udfordring at lancere koncepterne til forbrugerne. I dag kan vi med stolthed lancere fire dæk med AA-mærkning på markedet.

Dækkene lever op til den performance, Dunlop-kørerne forventer og leverer de kompromisløse styreegenskaber, Sports BluResponse-serien er kendt for med det ekstra vådgreb og den forbedrede rullemodstand, der skal til for at opnå AA-mærkning.

"Dunlop lancerede de første AA-dæk på førstedagen for frivillig implementering af mærkningsforordningen i 2012, og vores fokus er stadig rettet mod dæk med høj klassificering. Samtidig fortsætter vi med at fremskynde EU for en yderligere håndhævelse af forordningen. Vi mener, at det mærke vi har i dag, er en fremragende måde at oplyse forbrugerne om dæks fordele på. Samtidig bør vi dog minde os selv om, at mærket kun tager hensyn til tre kriterier, mens vores eget produktudviklingsteam ser på mere end 50 kriterier for at sikre, at vi kan levere et sikkert og solidt produkt af høj kvalitet til markedet," siger Alexis Bortoluzzi, Brand & Strategy Director EMEA.

Sport BluResponse med AA-mærkning fås i følgende dimensioner: 205/55 R16 94V XL, 205/55 R17 95V XL, 215/55 R16 97H XL og 225/60 R16 102W XL.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 69.000 personer og producerer sine produkter på mere end 52 fabrikker fordelt på 22 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.