Gå til indhold
Komplet badeværelse med armaturer, brusesystem og accessories i farven bruched Hard Graphite.

På VVS19 viser GROHE vejen for fremtidens brug af vand med udgangspunkt i nye forbrugertrends

Fokus for dette års VVS19-messe på GROHEs 220 m2 store stand er det komplette badeværelse. Forbrugerne har mulighed for at mixe og matche alt fra keramik til farver og accessories, for at udtrykke deres individuelle stil. Derudover har GROHE en mission om at gøre hverdagen lettere for installatører, og introducerer derfor den universelle Rapido SmartBox til indbygning.

Hvordan vi som forbrugere definerer vores bolig, og de krav vi stiller til hjemmet har ændret sig fundamentalt. Hos GROHE har man identificeret nogle megatrends blandt forbrugerne, der danner grundlag for de produktnyheder der præsenteres på dette års VVS19-messe i Odense.

Forbrugerne bliver til skabere
Grænserne mellem de forskellige rum i vores bolig er og bliver mere slørret. Køkkenet er en del af stuen og badeværelset åbner op til soveværelset. Rummene bliver i stigende grad nogle vi lever i frem for rent funktionelle. Når kravene til rummene stiger, og forbrugeren selv er designer, er der naturligt et større fokus på detaljer end hvad vi har set tidligere. Derfor er produkter til badeværelse og køkken blevet til boligindretning, der giver forbrugerne mulighed for at udtrykke deres individuelle stil og præferencer.

Forbrugerne søger enkelhed
Søgningen efter enkelhed og nemme, intuitive løsninger kombineres med minimalisme på et nyt niveau i hjemmet. GROHE har positioneret sig som et førende globalt brand af komplette badeværelsesløsninger, der støtter forbrugerne i at blive skabere uden at skulle beskæftige sig med kompleksitet. Hos GROHE kombineres kvalitet med et fantastisk udvalg af farver. ”Kvalitet og holdbarhed i så mange farver, og på tværs af produktkategorier i både badeværelse og køkken, tilbydes ikke af andre i branchen", understregede Poul Christian Pedersen, Landedirektør i Danmark.

Forbrugere ønsker kontrol over hjemmet
Forbrugere ønsker i stigende grad kontrol over hjemmet både med henblik på at lette hverdagen, optimere forbruget, men også for at forhindre kedelige hændelser som f.eks. vandskade. Ved dette års VVS19-messe vil GROHE fortsat vise intelligente løsninger der går hånd i hånd med den stigende tendens. Præcis som der har være de seneste to år, er der fokus på at forhindre vandskader med Sense og Sense Guard. Men nu finder man også badeværelsesarmatur med digitalt display og udtræk, og danskvandshanen der er forbundet til en app, der kan fungere som dispenser eller gøre dig opmærksom når det er tid til vedligeholdelse.

”Vi glæder os til at byde branchen velkommen på vores store stand på VVS19, som igen i år vil være fyldt til randen med innovative nyheder der alle hjælper til med at forme fremtidens brug af vand. Vi er særligt stolte af at introducere den universelle Rapido Smartbox, som er lettere og hurtigere at installere da den bl.a. kan justeres lige og har en ekstra udgang. Lige så vigtigt det er for os at lave produkter der opfylder slutbrugernes behov, lige så vigtigt er det at hjælpe installatøren i hans dagligdag.” Slutter den danske landedirektør Poul Christian Pedersen af.

Udover den 220 m2 store messestand er der også mulighed for at slå et smut forbi GROHE trucken ondsdag og torsdag. Her vil man kunne både se og røre ved endnu flere produktnyheder, og få sig en træning hvis man ønsker det. Trucken er placeret ved hovedindgang Nord.

Produktnyheder på årets VVS19-messe

• Blue Home Connected
    • Danskvandshanen tilsluttet en app der kan fungere som dispenser, og informere om vedligeholdelse eller udskiftning af Co2.
  • GROHE Plus
    • Armatur serie til køkken og bad hvoraf flere har udtrækstud og et digitalt display der gør det muligt at se vandets temperatur og flow.
  • Sense og Sense Guard
    • Vandafbryderen der gør det muligt at monitorere vandforbruget og forhindre vandskade ved mulige lækager. Vandsensoren der fortæller dig hvis luftfugtigheden i rummet er for højt, eller der er vandspild hvor sensoren er placeret.
  • Den universelle Rapido SmartBox
    • Indbygningsboksen der gør hverdagen lettere for installatører med flere udgange og muligheden for at justere så den sidder lige.
  • Keramik
    • Flere serier med toilet og håndvask. En opdatering på Sensia Arena skylletoilettet.
  • Køkkenvaske
    • Køkkenvaske i stål, komposit og flotte farver der matcher de farvede armaturer.
  • Farver
    • Koordineret badeværelse hvor alt fra brus til håndvaskarmatur og accessories kan fåes i samme farve.

I Nordeuropa findes det regionale hovedkontor i København, og man kan finde lokale salgskontorer i Oslo, Stockholm og Helsinki.

GROHE er verdens førende udbyder af sanitære løsninger, og et globalt brand, dedikeret til at bringe innovative produkter til markedet.

I mange årtier har vi hos GROHE været dedikeret til vores brandværdier; teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed. Disse illustrerer alle vores forpligtelse til at skabe fantastiske oplevelser og til at levere "Pure Freude an Wasser". Med produktions-, innovations- og designfaciliteter placeret i Tyskland, kan vi være stolte af "Made in Germany"-mærkatet. Alle vores fabrikker gør brug af en høj præcisionsteknik i produktionen for at sikre, at den konsekvent høje GROHE standard overholdes. Det er derfor at vi hos GROHE kan forsikre dig om, at vores produkter lever op til de mest kompromisløse krav i form af håndværk og funktionalitet.

Over de seneste ti år er den succes vi har opnået blevet bevist med mere end 280 design- og innovationspriser, samt CSR-prisen for den mest bæredygtige virksomhed med 1000+ medarbejdere i 2017 givet af Tysklands regering. Utallige eksklusive projekter i hele verden har GROHE produkter installeret, hvilket bevidner om at GROHE også er arkitekternes og designernes foretrukne valg.

GROHE er en del af LIXIL Group Corporation, et børsnoteret selskab på Tokyo Fondsbørs. LIXIL er den verdensomspændende markedsleder inden for sanitetsindustrien, og forvalter en bred portefølje af kendte brands inden for husholdning som GROHE, American Standard og INAX. Lixil er også Japans førende udbyder af boliger og byggematerialer, produkter og tjenester.

Om Lixil

Lixils unikke portefølje spænder fra teknologier, der revolutionerer, hvordan vi interagerer med vand i vores dagligdag, til et komplet sortiment af produkter og tjenester til huse og større arkitektoniske projekter. LIXIL, INAX, GROHE, American Standard og Permasteelisa er alle førende inden for vand-, køkken-, bolig- og byggeteknologier i deres respektive markeder og industrier. LIXIL opererer i mere end 150 lande og beskæftiger mere end 70.000 mennesker, der forener funktion, kvalitet og design i et forsøg på at forenkle livet hvor vi er.

Sluseholmen 8c • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk

Kirstine Stagis